دسته: اجتماعی

20 میلیارد ریال کالای قاچاق در آبهای جزیره کیش کشف شد.

سرهنگ علی اصغر جمالی روز دوشنبه افزود: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و طرح کنترل نوار مرزی، دریابانان کیش در 6 مایلی جنوب غربی این جزیره موفق به توقیف یک فروند لنج باری داخلی ، حامل انواع کالای قاچاق به داخل کشور شدند.
وی گفت: دریابانان کیش یکشنبه شب با اشراف اطلاعاتی در محدوده جزیره کیش، در عملیاتی غافلگیرانه یک فروند لنج باری که از کشورهای حوزه خلیج فارس به مقصد بنادر استان بوشهر در حال حرکت بود را شناسایی و توقیف کردند.
وی تصریح کرد: ماموران در بازرسی از این لنج 300 دستگاه کولر گازی، 425 دستگاه تلویزیون ال ای دی، 70 دستگاه ماکروویو ، 231 کارتن لوازم کوچک برقی خانگی، 2700 کارتن نوشابه خارجی، 18 تن بادام هندی، 223 کارتن انواع شربت، 50 کارتن دستکش، چهار هزار و 200 کارتن نوشابه های انرژی زا و مقادیر زیادی پوشاک کشف کردند.
جمالی گفت: کارشناسان گمرک ارزش ریالی کالای قاچاق کشف شده را بالغ بر 20 میلیارد ریال برآورد کردند که در این رابطه شناور مربوطه توقیف و 7 نفر خدمه این لنج قاچاق با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.
پایگاه دریابانی جزیره کیش از ابتدای سال جاری تاکنون 10 فروند لنج حامل 270 میلیارد ریال کالای قاچاق را توقیف کرده است.
جزیره کیش با مساحت 91.5 کیلومتر مربع و جمعیتی حدود 40 هزار نفر در 18 کلیومتری کرانه جنوبی ایران در محدوده شمالی آب های نیلگون خلیج فارس واقع است.

برچسب ها :