دسته: اجتماعی

کشور در حوزه فضای مجازی و اقتصاد نیازمند به سوم خردادی دیگر دارد.

فرمانده انتظامی ویژه کیش با اشاره به اینکه فضای مجازی ذهن و تفکرات مردم را به انقلاب اسلامی ناامید کرده است، گفت: کشور نیازمند حماسه ای چون سوم خرداد دیگری در حوزه فضای مجازی دارد تا بتواند برخی از اذهان اشغال شده توسط هجمه فرهنگی دشمن را آزاد کند.
سرهنگ رحیم جهانبخش روز پنج شنبه در مراسم گراميداشت سالروز فتح خرمشهر که با حضور کارکنان این فرماندهی برگزار شد گفت: سرمنشاء تفکرات بسیاری از مدیران توانمند ایران اسلامی که در عرصه های بین المللی موفق هستند ریشه در ولایت مداری و سوم خردادی ها دارد.
سرهنگ جهانبخش با اشاره به تاریخ ایران در دوره های مختلف گفت: در دوره های قبل از انقلاب اسلامی و در زمان قاجاریه و دوران شاهنشاهی بهترین نقاط از خاک کشورمان با بی تدبیری از دست دادیم.
وی افزود: در زمان پهلوی بحرین را از دست دادیم و در زمان قاجاریه که بی عرضه تر و خائن تر بودند با عهدنامه ننگین "ترکمن چای" بهترین نقاط از منطقه شمال را از دست داده بودیم. 
سرهنگ جهانبخش با اشاره به اینکه بازیگر نقش اصلی خاورمیانه کشور ایران است،گفت: در دوره 40 ساله حکومت جمهوری اسلامی هیچ کشوری نتوانست قطعه ای از خاک این کشور را به تصرف خود بیاورد و ایران توانست در بخش هایی از سرزمین سوریه، عراق و لبنان نفوذ پیدا کند و این برای غرب خیلی سنگین است.
فرمانده انتظامی کیش با اشاره به اینکه جنگ عراق تنها جنگی بود که تمام تسلیحات دنیا در اختیار این کشور بوده است، گفت: در چهارم آبان سال 59 عراق با حمله سنگین به ایران در طول 3ماه با شش لشکر زرهی خود توانست خرمشهر را اشغال کند و با استحکامی که عراق ایجاد کرده بود کسی فکرش را نمی کرد که ایران بتواند آن را پس بگیرد ولی بعد از 578 روز یعنی 19ماه خرمشهر را آزاد کرد.
جهانبخش ادامه داد: دهم اردیبهشت سال 61 عملیات بیت المقدس شروع شد.آرام آرام خرمشهر را به محاصره در آوردند و تا نیمه های شب یکم خرداد ماه ،عملیات با رمز یا محمد بن عبدالله شروع شد و تا ظهر روز سوم خرداد پس از 35 روز پایداری و مقاومت با برافراشته شدن پرچم ایران برفراز مسجد جامع خرمشهر "خرمشهر آزاد شد".
وی افزود: عملیات بیت‌ المقدس موجب شد تا کشورهای عرب منطقه به تقویت مالی و نظامی عراق مبادرت ورزند و طی این عملیات حدود 19 هزار تن از نیروهای عراق به اسارت درآمده و بالغ بر 16 هزار تن کشته و زخمی شدند و ایران با 6 هزار شهید خرمشهر را آزاد کرد.
فرمانده انتظامی ویژه کیش  با تاکید بر اینکه سوم خرداد نقطه عطف در تاریخ ایران اسلامی بود، تصریح کرد: بی تردید فتح خرمشهر، از دو جهت بسیارحایز اهمیت بود. نخست این که، با این پیروزی بزرگ جنگ وارد مرحله نوینی شد و قوای اسلام با حمله های کوبنده خود، مرحله به مرحله پیروزی های تازه ای را به ارمغان می آوردند؛ و دوم این که این فتح باعث شد که آمریکا و سایر قدرت های استعماری، حساب کار خود را بکنند و از موضع تهاجم و حمله، به موضع دفاع بیفتند.
 
*تاثيرات فرهنگي و اجتماعي فتح خرمشهر در هويت ملي:
 
سرهنگ جهانبخش با اشاره به تاثيرات فرهنگي و اجتماعي فتح خرمشهر در هويت ملي گفت: آزادسازي خرمشهر در هشت سال دفاع مقدس در سالهاي اول جنگ تحميلي به فراخور اهميت آن در فرهنگ و جامعه ايراني آثار قابل توجهي برجاي گذاشته است.
وی افزود:آزادسازي خرمشهر يك واقعه كم نظير در تاريخ دفاع مقدس به شمار مي‌رود كه در داخل خاك ايران انجام شد و با نبردها و عمليات‌هاي ديگر به دليل وسعت منطقه نبرد و هم به دليل اشتياق مردم جهت آزادسازي خرمشهر در جبهه‌هاي نبرد متفاوت بود. 
فرمانده انتظامی کیش ادامه داد: مشاركت همه جانبه مردم در بيرون راندن دشمن از خاك ميهن اسلامي خصوصاً در عمليات بيت المقدس از تمام اقوام و اديان تعاون و همكاري در كارها، حفظ وحدت ملي در رويارويي با ستيزه‌ها و تعارض‌ها در بيرون راندن دشمن از كشور، همه حكايت از انسجام ملي و رواني و فرهنگي تمام ايرانيان صرف‌نظر از هر دين و قومي داشته و عملكرد مردم ايران در آزادسازي خرمشهر، نمايش تلاش يك ملت منسجم و داراي مشتركات فرهنگي زياد است كه در اين فرهنگ جنبه‌هاي عام آن، جنبه‌هاي خاص را تحت شعاع قرار داده است. 
سرهنگ جهانبخش در ادامه با اشاره به ویژگی های ظاهری حماسه سوم خرداد گفت: همت و تعصب، وحدت ملی، مهربان و صالح بودن، خستگی ناپذیر بودن و خرده فرهنگ های ایثار و شهادت که تبدیل به فرهنگ ملی شد از ویژگی های حماسه سوم خرداد بود.
فرماندهي انتظامي ويژه كيش در پايان به ایثار و رشادت های شهدای مدافع حرم اشاره کرد و گفت: این جوانان و رزمندگان اسلام که از ایران به سوریه و عراق جهت جنگ با داعش ملعون رفته بودند ناشی از فرهنگ سوم خردادی ها بوده است .

برچسب ها :