دسته: اجتماعی

کشف 10 هزار عدد قرص متادون در ورودی بندرگاه كيش 

جانشين پایگاه دریابانی كيش از کشف 10 هزا عدد قرص متادون 40 میلی گرمی در ورودی بندرگاه كيش خبر داد.
سرهنگ علی اصغر جمالی در تشريح جزئيات اين خبر بيان داشت: کارکنان پاسگاه بندرگاه کیش در حين چک و کنترل بار همراه مسافران ورودی از فرد جوانی به هويت معلوم تعداد 10 هزار عدد قرص متادون 40 ميلي که در ساک همراه خود جاسازي نموده بود کشف و ضبط كردند.  
سرهنگ جمالی در خصوص جزئیات این کشف و دستگیری گفت: احدی از مسافران بدون داشتن مجوز پزشکی تلاش داشت این تعداد قرص را وارد جزیره کیش کند که با تلاش ماموران نیروی انتظامی و پاسگاه دریابانی شناسایی و قرص ها کشف شد.  
وی با بیان اینکه قرص متادون یکی از مخدرهای مصنوعی است،گفت: از قرص متادون برای کنترل و مهار کردن اعتیاد استفاده می‌شود و عوارض قرص متادون در صورت مصرف زیاد آشکار می‌شود.  
سرهنگ جمالی تصریح کرد: متادون یکی از داروهایی است که برای کنترل کردن اعتیاد از آن استفاده می‌شود. اما گاهی اوقات مصرف همین دارو هم به نوعی حکم ماده مخدر را پیدا کرده و مصرف کنندگان به آن اعتیاد پیدا می‌کنند. متادون که معمولا به صورت قرص عرضه می‌شود مسکنی است که دردهای ناشی از مصرف مواد مخدر را تسکین می‌دهد.
جانشین پایگاه دریابانی کیش در پایان تاکید کرد که ماموران پاسگاه بندرگاه با تلاش شبانه روزی اجازه نخواهند داد که عده ای با توزیع و ورود موادمخدر به کیش فضای پاک جزیره را آلوده کنند.
گفتني است، متهم به همراه اقلام و داروهای غیرمجاز کشف شده جهت سير مراحل قانوني تحويل مقام قضايي شدند.

برچسب ها :