روز جهانی قدس علیه صهیونیسم متفاوت خواهد بود.

سعید پورعلی در نشست ستاد بزرگرداشت روز جهانی قدس و مراسم ارتحال امام رحمت الله علیه در جزیره کیش افزود: تصمیم رژیم جعلی صهیونیستی در انتقال پایتخت خود به بیت المقدس با اعتراض جامعه جهانی اسلام و دوستان فلسطین اشغالی مواجه شده است و لذا روز جهانی قدس امسال باید رنگ و بوی متفاوتی در کشور ما و جهان اسلام داشته باشد.
وی تاکید کرد: انتقال پایتخت رژیم غاصب صهیونیستی، حرکتی سیاسی کارانه به سرکردگی آمریکا و استکبار جهانی بود که مورد اقبال جامعه جهانی قرار نگرفته و این تصمیمی اشغال گرایانه بود.
وی گفت: در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان مصادف با روز جهانی قدس باید اهداف رژیم جعلی اسراییل و دیگر حامیانش از جمله آمریکا و استکبار جهانی در موضوع مسائل خاورمیانه برای تنویر افکار عمومی تبیین شود.
پورعلی افزود: انتقال پایتخت رژیم غاصب اسرائیل به قدس شریف در راستای اهداف سلطه و خوی ستیزه جویانه و تهاجم گرایانه صهیونیست برای حمله به قبله اول مسلمانان است.
پورعلی گفت: می طلبد که ملت ایران این بار رساتر از گذشته با همنوایی جهان اسلام در روز قدس، اعتراض خود از این اقدام تجاوزکارانه را به گوش جهانیان برسانند.
وی در ادامه سخنانش به مراسم سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی در 14 خردادماه جاری اشاره کرد و افزود: در این مراسم با بهره گیری از سخنرانان ملی درباره نقش امام در شکل گیری انقلاب و تبیین سیره آن امام همام در تداوم راه ایشان بویزه برای نسل جوان بهره خواهیم برد.
وی تصریح کرد: مراسم بزرگداشت امام (ره) در سراسر کشور به عنوان یک فرصت بازخوانی و یادآوری اهداف انقلاب مورد توجه افکار جهانی است و رهبر معظم انقلاب نیز هر سال در این روز با سخنرانی مسیر حرکت انقلاب و نقشه راه را برای کارگزاران نظام و مسوولان یادآوری و ترسیم می کنند.
پورعلی گفت: باتوجه به تقارن ماه مبارک رمضان با ایام ارتحال امام (ره)، امسال برنامه اعزام کاروان زائران جزیره کیش به مرقد امام را نداریم اما برنامه بزرگداشتی با بهره گیری از سخنران های ملی تدوین شده است.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به عید سعید فطر گفت: عید فطر رویدادی مذهبی و نماد وحدت ما و امت اسلام است و ترغیب و تشویق همه آحاد مردم به حضور در نماز وحدت آفرین فطر ضروری است.
وی تأکید کرد: رمضان و عید فطر جز شعائر برجسته مسلمانان و نعمتی خدادادی است که موجب تقویت وحدت جهان اسلام هستند.
در ادامه این نشست درباره چگونگی مراسم سالگرد ارتحال امام رحمت الله، راهپیمایی روز جهانی قدس و چگونگی برگزاری باشکوه نماز عید سعید فطر برنامه ریزی شد.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.