دستیابی به خلاقیت و تحول با جدیت در جزیره کیش پیگیری می شود.

در هفتاد و نهمین جلسه شورای اداری جزیره کیش که با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن زاده امام جمعه کیش، شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل سنت، معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش و نمایندگان ادارات، نهادها و اصناف جزیره برگزار شد دکتر انصاری لاری با تبریک ایام ماه مبارک رمضان و اهمیت خویشتنداری در این ماه عزیز تاکید کرد: خلاقیت و تحول نه تنها در کیش فراموش نشده بلکه با جدیت در حال پیگیری است.
وی با اشاره به لزوم ایجاد بسیاری از زیرساخت ها در جزیره کیش افزود: اگر ما بخواهیم در کیش خوب پیش برویم نیاز به امکانات مناسب زیر ساختی داریم. ایجاد پایگاه استاندارد سوخت رسانی برای سومین فرودگاه پر تردد کشور یک نمونه از همین اقدامات زیرساختی ضروری در مسیر تحول کیش است. این اقدامات یعنی حضور گردشگر بیشتر در این جزیره و رونق اقتصادی پایدار را برای کیش به همراه دارد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: اگر قرار است به سمت شهر هوشمند و خلاق برویم بدون زیرساخت میسر نیست. مجموعه سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت های تابعه در حال تلاش هستند اما ادامه این مسیر هم در پهنه ملی و هم در جزیره کیش بدون وحدت و همدلی همه بخش ها ممکن نیست.
دکتر انصاری لاری تاکید کرد: امروز اگر در شرایط دشوار قرار می گیریم مصلحت نیست ما هم با خرده گیری و دست گذاشتن بر روی نقاط ضعف و معضلات بر شدت مشکلات بیافزاییم بلکه باید درسایه اتحاد و همدلی از این گردنه عبور کنیم. در جزیره کیش هم ما نیاز به این همدلی داریم تا بتوانیم سهم خود را در اقتصاد کشور، اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی در جهت ارتقاء سطح زندگی مردم به کار ببریم.
وی با تقدیر از سخنان حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده در خصوص خویشتن بانی و خویشتن داری گفت: طرح  این مبحث مفید در جمع اعضای شورای اداری که عهده دار مسئولیت های مختلفی در جزیره کیش هستند برای دور ماندن از خطا و اشتباه بسیار ارزشمند و پر تاثیر است.
امام جمعه کیش نیز در این جلسه با اشاره به فرمان نامه امام علی (ع) به مالک اشتر گفت: در این نامه خطاب به مالک بر رعایت تقوا به عنوان یک گوهر گرانبها و پرهیز و اجتناب از گناهان امر و بر دفاع از مردم، اصلاح امور و آبادی شهر ها به عنوان وظایف اصلی کسی که مسئولیت و مدیریت بر عهده دارد تاکید شده است.
حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده با اشاره به اهمیت رعایت تقوا و خودسازی افزود: باید تقوایی داشته باشم که اسلام از ما خواسته است تقوای ریاکارانه آن رفتاری است که به مسئولان ضربه می زند. همانگونه که رسول مکرم اسلام (ص) به ابوذر فرمودند " تقوا باید در دل انسان نفوذ کند" داشتن تقوا باید باطنی باشد نه ظاهری  و تقوای ظاهری عامل اصلی سقوط است و دین اسلام این تقوا را نمی پسندد.
شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل سنت جزیره کیش نیز در این نشست هدف از روزه گرفتن را پرهیزکاری عنوان و تاکید کرد: اعمال انسان در این ماه مبارک دارای فضیلت های بیشماری است و هر عملی که انسان در این ماه انجام می دهد نزد خداوند بزرگ اجر و موهبتش فزونی می یابد.
در ادامه هفتاد و نهمین جلسه شورای اداری بنابر دستور جلسه، مدیرعامل شرکت پخش فراورده های نفتی کیش به ارائه گزارشی از فعالیت ها وعملکرد این شرکت پرداخت.
وی با بیان  اینکه ذخیره سازی بنزین، نفت سفید و سوخت هواپیما در جزیره کیش وضعیت مطلوبی دارد گفت: هم اکنون بیش از 7 میلیون لیتر سوخت هواپیما، 3 میلیون لیتر بنزین و شش میلیون لیتر نفت گاز در جزیره کیش ذخیره سازی شده است.
شهنازی زاده با تاکید بر ضرورت ساخت و تکمیل مخازن سوخت گیری در فرودگاه به عنوان زیرساختی برای فعالیت ترمینال جدید فرودگاهی افزود: در این طرح سه مخزن  5 میلیون لیتری در حال ساخت است که لازمه فعالیت ترمینال جدید فرودگاهی تکمیل این پروژه است.
وی در پایان از توزیع بنزین یورو 4 در دو ماه آینده در تمامی جایگاه های سوخت جزیره کیش خبر داد.
رئیس شرکت مخابرات کیش هم در این جلسه به تبیین اقدامات انجام شده و در حال اجرا پرداخت و گفت: اجرای 12 کیلومتر فیبر نوری، واگذاری 1200 شماره تلفن، نصب تجهیزات اینترنت پرسرعت ADSL در همه نقاط جزیره با افزایش 50 درصدی پهنای باند، توسعه شبکه3G و4G  همراه اول با ایجاد 31 سایت جدید و واگذاری اینترنت پرسرعت به 700 مشترک جدید از مهمترین اقدامات مخابرات  کیش در سال گذشته است.
غلامی تاکید کرد: اتصال نوبنیاد 2 و 3 به طرح "فیبر نوری درب منزل" و همچنین اجرای طرح شبکه تلفن ثابت در منطقه از برنامه های مخابرات کیش در سال 97 است.
در ادامه این جلسه معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه جشنواره تابستانی کیش از هفته اول تیر آغاز و تا هشتم شهریور ادامه خواهد داشت گفت: با هدف معرفی کیش به عنوان مقصد تابستانی به گردشگران و برگزاری پر رونق جشنواره تابستانی، با همکاری همه بخش های گردشگری و اصناف مختلف طرح تبلیغات هدفمند با ارائه پکیج های تبلیغاتی در شهرهای مبدا اجرا می شود.
علیرضا قائدیان افزود: رویداد جام جهانی 2022 قطر نیز به عنوان یکی از موضوعات ویژه در جشنواره تابستانی کیش مد نظر است.
وی در پایان از پایان جشنواره طلایی واهدای جوایز این فستیوال همزمان با عید سعید فطر خبر داد.
معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش هم در این جلسه با تاکید بر لزوم ایجاد برخی زیرساخت ها گفت: در خصوص بهسازی و تکمیل زیرساخت های جزیره برنامه ریزی جدی انجام شده است و برخی از این طرح ها همزمان با عید فطر امسال به بهره برداری می رسد و تعدادی هم کلنگ زنی خواهد شد.
خانزادی افزود: اسکله 35 هزار تنی کیش در عید فطر به بهره برداری می رسد اما عملیات لایروبی این اسکله ادامه خواهد داشت.
به گفته معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش، اتصال دو نیروگاه برق جزیره برای تامین پایدار برق با افزایش 20 مگاواتی ظرفیت تولید برق، اتصال آب شیرین کن های به شبکه و آغاز به کار مخزن آب هوایی کیش از دیگر طرح های آماده بهره برداری است.
 معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه یک هزار و 440 میلیارد تومان منابع بودجه ای در بخش های عمرانی هزینه شده است افزود: بهسازی و بازسازی مسیر پیاده روی، احداث ساختمان های جدید دادگستری و پلیس راهور، انبار های 2 و نیم هکتاری در شهرک صنعتی، اصلاح پیست دوچرخه سواری، ساخت دو مدرسه 18 کلاسه، طرح مدرسه هوشمند در دانشگاه شریف، بهسازی مجموعه المپیک کیش و ساخت مرکز فرهنگی خدماتی سفین از مهمترین طرح هایی است که عملیات اجرایی آن ها به زودی آغاز می شود.
مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات جزیره کیش هم در این جلسه تکمیل فرهنگسراهای در دست ساخت کیش، تکمیل مصلی و ایجاد جنگل 10 هکتاری از گونه های بومی کیش را از طرح های در دست بررسی عنوان کرد و گفت: برای بهبود وضعیت معابر شهری بیش از 9 میلیارد تومان عملیات اجرایی پیش بینی شده که بخشی از آن در حال انجام است.
محمدی افزود: برای آسفالت معابرشن زده 5 میلیارد تومان، برای لکه گیری 3 میلیارد تومان، خط کشی ترافیکی 5 میلیارد تومان، محوطه سازی و جمع آوری آب های سطحی 10 میلیارد تومان، مدیریت پساب و فاضلاب  کیش 8 میلیارد تومان و ساماندهی برخی میادین 2 میلیارد تومان برآورد هزینه شده است.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.