دسته: اجتماعی

هشدار: در روزهاي امتحانات، فروش ریتالین تا 50 درصد افزايش مي‌يابد!

ريتالين، ماده محركي از خانواده آمفتامين‌هاست كه باعث افزايش سرخوشیِ بدون دليل مي‌شود و در ظاهر، مغز فرد پس از مصرف اين دارو گزارشي مبني بر خستگي بدن و نياز به خواب، درك و دريافت نمي‌كند و فرد مي‌تواند با مصرف آن، مدت طولانی تری بیدار بماند.  

مصرف ريتالين موجب مي‌شود كه فرد احساس توانمندي و بي‌نيازي به استراحت ‌كند در حالي كه اين بي‌نيازي كاذب است و فرد چون نتوانسته استراحت كند دچار پرخاشگري مي‌شود. مصرف بي‌رويه ريتالين مي‌تواند زمينه مصرف شيشه و كراك را فراهم كند.

كساني كه در مراحل اوليه مصرف ريتالين قرار دارند، ‌دچار سردردهاي ميگرنی و اختلالات گوارشي، پرخاشگري مزمن و تپش قلب می‌شوند.

در صورت ادامه مصرف، ريتالين علاوه بر این اثرات، منجر به ایجاد سردرد‌هاي شديد، اختلال در خواب از جمله هذيان‌گويي و خواب‌روي و حتي در موارد خاص منجر به شوك ناگهاني و مرگ مي‌شود. این دارو اعتیادآور بوده، به شدت روی مغز اثر می‌گذارد و زمینه‌ساز آلزایمر نیز هست.

 
?هشدار:

♦️بعضی از دانش‌آموزان و دانشجویان، فریب اثر افزایش سرخوشیِ این دارو را خورده و بدون اطلاع از اثرات اعتیادآور آن، در شبهای امتحان برای آن که زمان بیشتری بیدار بمانند، آن را مصرف می‌کنند.

♦️فروش ریتالین، بدون نسخه پزشک ممنوع است، اما متاسفانه در برخی داروخانه‌ها وهمچنین درخیابان ناصرخسرو، این دارو بدون نسخه به فروش می‌رسد.

♦️در روزهاي امتحانات، فروش ریتالین تا 50 درصد افزايش مي‌يابد.

♦️سنِ مصرف اين داروي اعتياد‌آور، به مدارس رسيده است.

♦️مصرف این دارو زمينه‌ساز شروع مصرف سيگار يا حتي روي آوردن نوجوانان به مواد مخدر است.

برچسب ها :