رعایت نکردن مرز‌های زندگی اسلامی زمینه ساز آسیب‌های اجتماعی

حجت الاسلام والمسلمین محسن کافی در مراسم شهادت امام علی(ع) و همچنین یادبود ارتحال امام خمینی(ره) در مسجد خاتم الانبیا کیش گفت: امامان و بزرگان دینی همواره تاکیدشان برای حفظ سلامت جامعه اسلامی ، بر حفظ مرزهای زندگی و رعایت اصول اسلامی دانست.
وی گفت: آنچه که امروز در جوامع اسلامی گرفتار آن هستیم وجود آسیب هایی است که از عدم توجه به قوانین اسلامی نشات گرفته است.
وي با اشاره به مثال های متعددی در خصوص آسیب های اجتماعی گفت: پدیده  بی حجابی به دلیل این در جامعه گسترش یافته است که دیگر مردم جامعه هم در خصوص ان بی توجه بوده و ساده از کنار آن گذشته اند.
حجت الاسلام والمسلمین محسن کافی امام خمینی (ره) را مصداق بارز عمل به اسلام عنوان کرد و افزود: در زمان حکومت طاغوت توجه به اسلام فراموش شده بود و امام خمینی (ره) با پشتوانه مردمی حد و مرزهای اسلامی را مشخص کردند و حکومت اسلامی را در کشور مستقر ساختند.
وی وجود رفتارهای تفرقه انگیز در جامعه را عامل بر هم زننده اتحاد جامعه دانست و با اشاره به رویدادهای تفرقه انگیز صدر اسلام گفت: نزدیکی به خدا و پایندی به دستورات الهی بیمه کننده جامعه الی سالم و پایدار است.
حجت الاسلام والمسلمین محسن کافی نقطه آغازین اصلاح امور جامعه را از خود فرد دانست گفت: تا خودمان، رفتارهای خویش را در بوته ارزیابی قرار ندهیم و اصلاح را از خودمان آغاز نکنیم نمی توانیم به فکر اصلاح امور کشور باشیم.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.