آموزش راههای انتقال، روش های پیشگیری و کنترل بیماری ایدز

کارشناسان مسئول کلینیک مشاوره با بیماری های رفتاری مرکز توسعه سلامت با  حضور در جمع پرسنل هتل ویدا در کیش ، راههای انتقال، روش های پیشگیری و کنترل بیماری ایدز را  آموزش داد.
 آمار ابتلای  زنان به بیماری ایدز در کشور رو به افزایش و سن ابتلا به بیماری هم همچنان رو به کاهش است.
 زنان که کانون مدیریت خانواده و تربیت کودکان هستند و استحکام نظام خانواده بیشتر بر عهده آنان است اگر بیمار باشند و بیماری آنان توان مدیریتی و نقش  آنها را  کاهش دهد جامعه بیشتر به خطر می افتد.
 حال این مادران یا از راه انتقال فرآورده های خونی ،یا ارتباط جنسی مشکوک و غیر ایمن با افراد دیگر و یا ارتباط جنسی با همسر(آلوده و مبتلا به ایدز ) خود آلوده شده اند  که این نکته هم بسیار قابل تامل است.
 ایدز تنها یک بیماری مشابه سرطان  و یا بیماری های کشنده دیگر نیست خانواده های مبتلایان به ایدز از شرم برچسب های غیر اخلاقی که جامعه  روی پدر و مادر و یا اعضای خانواده آنها می زنند عمری با ترس و تردید ، اضطراب و ناامنی سپری می کنند و ضربه های روحی فراوانی نیز می خورند.    
  آگاهی بخشی و آشنایی هر چه بیشتر جامعه با بیماری ایدز و همچنین کنترل شیوع  بیماری مهم ترین اهداف سازمان بهداشت جهانی است .
 بیماری ایدز  واکسن  و درمان قطعی ندارد و این موضوع کار را برای سازمان بهداشت جهانی و جامعه پزشکان دشوار کرده است .
 تنها راه حل مناسب برای کاهش ابتلا به بیماری ایدز پیشگیری است ، پیشگیری هم با آموزش به موقع  ،به نوجوانان و جوانان  و البته همه افراد جامعه ، محقق می شود.
  افزایش و  آگاهی بخشی عمومی نقش موثری دارند و آزمایش های  رایگان و مشاوره قبل از ازدواج  مهم ترین راهکارهای  مقابله با گسترش بیماری است.
 الهام قاسم پور کارشناس مرکز بیماری های رفتاری مرکز توسعه سلامت کیش گفت: به منظور کنترل بیماری و امنیت بیماران برای داشتن زندگی عادی طرح تشخیص بیماری به صورت رایگان اجرا شده است.
 قاسم پور گفت: این آزمایش کاملا محرمانه است و نتیجه آن پس از 20 دقیقه به افراد اطلاع داده می شود.
وی افزود: 97 درصد نتایج آزمایش صحیح است اما  3 درصد ، احتمال خطا وجود دارد.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.