جمعی از خانواده های معظم شهدا، رزمندگان و جانبازان با مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش دیدار کردند.

در این دیدار که صبح روز پنجشنبه 31 خرداد در سالن اجتماعات سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد محمدرضا سعیدی معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش با مرور بخش هایی از خاطرات دوران دفاع مقدس به جایگاه بسیار ارزشمند خانواده های معظم شهدا، رزمندگان جانبازان و اسراء به عنوان جهادگران و حافظان ارزش های معنوی کشور اشاره کرد و گفت: اینکه انسان بتواند عضو خانواده ای باشد که در راه دفاع از کیان اسلام و میهن اسلامی از جان و مال خویش گذشته اند افتخار بزرگی است.
سعیدی افزود: ایثار گری ها و هزینه هایی که شما برای حفظ نظام و ارزش های انقلاب پرداختید به هیچ روی قابل جبران نیست.
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه همه ما باید بکوشیم تا از میراث ارزشمند رزمندگان و شهدا حفاظت کنیم اظهار داشت: صداقت، مسلح شدن به سلاح علم و دانش، تدبیر، حرکت بر مسیر تعقل و تفکر و اجتناب از احساسات مهم ترین اصولی است که می تواند سعادت و حرکت آگاهانه ما را در مسیر پاسداشت خون شهدا و تلاش رزمندگان تضمین کند.
سعیدی با معرفی اجمالی فرصت ها و پتانسیل های خوب جزیره کیش گفت: این منطقه آزاد تجاری صنعتی از امکانات بسیار خوبی در بخش حمل و نقل هوایی، دریایی و زمینی برخوردار است و با وجود شرایط سخت اقتصادی کشور، سازمان منطقه آزاد کیش توانسته است مراودات خوبی را با کشورهای منطقه برقرار کرده و در زمینه گردشگری و تجارت پیشرفت خوبی داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه تمامی مسئولان نظام باید بکوشند تا به لطف خداوند خدمتگزاران صدیقی برای مردم بوده و گوشه ای از دین خود را نسبت به انقلاب و شهدا ادا کنند، ابراز امیدواری کرد در سایه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و تلاش ساکنان سخت کوش جزیره کیش بتوان توسعه و رونق پایدار این جزیره را سرعت بخشید.
سعید پور علی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این نشست با اشاره به اینکه در فضای کنونی جامعه جلوه های فریبنده زندگی در ذهن برخی افراد ارزش های معنوی و فرهنگی را کمرنگ کرده است گفت: در چنین شرایطی تلاش مدافعان حرم برای پاسداشت ارزش های مذهبی و فرهنگی و مقابله با دشمنان دین، مهم ترین نشانه ایمان قوی و مجاهدت آنها برای حرکت در مسیر سعادت و انسانیت است.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، دوران دفاع مقدس را بهترین دوران در طول تاریخ ایران برشمرد و گفت: ایرانیان مردمانی با ایمان قلبی هستند و علیرغم برخی هنجار شکنی ها در فضای مراودات اجتماعی ما همواره شاهد حضور اقشارمختلف مردم در مراسم مذهبی هستیم و همین امر مبین جایگاه دین و دیانت در قلوب ایرانیان است.
پور علی پاک دستی، صداقت و ارتقاء سطح دانش و آگاهی را از مهم ترین عواملی برشمرد که می تواند ما را در مسیر درست زندگی هدایت کرده و ضامن حفظ ارزش های نظام و انقلاب باشد.
وی همچنین با بیان شرح مختصری از شرایط زندگی ساکنان جزیره کیش در دوران حکومت پهلوی و پایداری آنها برای حفظ سنت ها و مقابله با تغییرات ضد فرهنگی رژیم ستم شاهی در این جزیره گفت: پس از ماه مبارک رمضان که فضای دل های ساکنان این جزیره حال و هوای معنوی خاصی دارد حضور خانواده های معظم شهدا، رزمندگان و شهیدان مدافع حرم در جزیره کیش فرصت مغتنمی برای مرور خاطرات دفاع مقدس و تلاش بیشتر برای حفظ ارزش های دینی، فرهنگی و مذهبی است.
وی با اشاره به فضای بسیار ارزشمند معنوی در جزیره کیش گفت: ساکنان این جزیره مرجانی افرادی بسیار مذهبی هستند که در فعالیت های دینی نظیر نماز های جماعت حضوری پر شور داشته و مناسبت های دینی و فرهنگی را با شکوه خاصی برگزار می کنند.
وی با اشاره به سنت های زیبای بومیان جزیره کیش در ماه مبارک رمضان و برگزاری جلسات متعدد قرائت قرآن در جمع صمیمی خانواده ها اظهار داشت: حضور گسترده قشر جوان در مراسم مذهبی و همچنین همدلی اهل تسنن و تشیع در جزیره کیش از وجوه بسیار ارزشمند زندگی ساکنان این جزیره زیبای مرجانی است.
وی از خانواده های معظم شهدا، رزمندگان و جانبازان و شهیدان مدافع حرم که به جزیره کیش سفر کرده اند خواست در بازدید از مساجد این منطقه آزاد از نزدیک با فضای معنوی و مشارکت پر شور ساکنان و گردشگران این جزیره در برگزاری آئین های دینی و مذهبی بیشتر آشنا شوند.
در پایان این نشست سردار سلاحی و برخی از اعضاء خانواده های شهدا از جمله فرزند شهید محمود کاوه خاطرات کوتاهی از دوران دفاع مقدس را شرح داده و فرزند یکی از شهدای مدافع حرم نیز دکلمه ای را قرائت کرد.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.