دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر جزیره کیش تقویت باور‌های دینی را مهمترین راهبرد مبارزه با مواد مخدر دانست.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر جزیره کیش در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه تقویت باورهای دینی در نسل جوان مهمترین راهبرد مبارزه با مواد مخدر است گفت: در این بین خانواده گرم و صمیمی نقش سازنده ای در بحث پیشگیری از مواد مخدر ایفا می کند.
جهان با بیان اینکه در سال های 95 و 96 ستاد مبارزه با مواد مخدر جزیره کیش به عنوان ستاد برتر کشور در حوزه برنامه های فرهنگی و پیشگیری شناخته شده است افزود: متاسفانه حوزه دریا به یکی از مهمترین محورهای انتقال مواد مخدر تبدیل شده و اقدامات خوبی با انتظامی کیش در این زمینه صورت گرفته است.
وی با اعلام اینکه مهمترین کانون توجه برنامه ریزی های صورت گرفته خانواده، مهدهای کودک، مدارس و دانشگاه ها هستند گفت: 85 نفر از پرسنل آموزش و پرورش جزیره کیش و روانشناسان آموزش های لازم را دیده و در جوامع هدف اقدام به اطلاع رسانی و آگاه سازی می کنند.
دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر جزیره کیش نفوذ امروز دشمن را از طریق ضربه زدن به کانون خانواده است به نحوی که بیش از 60 درصد طلاق ها علت اصلی آن مواد مخدر است و بیش از 50 درصد زندانی ها به علت مواد مخدر در زندان ها به سر می برند.
جهان با بیان اینکه دروازه ورود به دنیای اعتیاد قلیان و سیگار است تاکید کرد: متاسفانه در باور ایرانی ها، وجود قلیان به پایه اصلی تفریحات تبدیل شده که بسیار ضرر رسان ایت.
وی با اشاره به اینکه جزیره کیش به عنوان یک کالای ایرانی باید زمینه ساز حضور گردشگران متعدد به کیش باشد گفت: جزیره عاری از هرگونه مواد مخدر از اهداف متعالی مسوولان و مردم جزیره کیش است.
دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر جزیره کیش با بیان آمارهای کشف مواد مخدر در سال 96 گفت:  12 کیلوگرم هروئین، 153 کیلوگرم تریاک، 91 کیلوگرم حشیش، 3 کیلوگرم گرس و بیش از 6 کیلوگرم شیشه  در سال گذشته در کیش کشف شده است.
جهان اجرا و تدوین برنامه های حمایتی  بعد از ترک اعتیاد را مهمترین اصل در جلوگیری از بازگشت به سمت اعتیاد دانست و گفت: 4 کلینیک ترک اعتیاد در جزیره کیش فعال اند که در این کلینیک ها بیش از 600 نفر در حال بهبود و درمان اند.
وی با اعلام اینکه در سال گذشته 794 عملیات کشف و شناسایی موااد مخدر و باندهای توزیع و خرده فروشان در کیش طرح ریزی شد گفت: در این عملیات ها 16 باند توزیع مواد مخدر منهدم شدند.
جهان با اعلام اینکه با داروخانه هایی که داروهای ممنوعه را به افراد به ویژه جوانان بفروشند برخورد می شود گفت: آموزش نه گفتن به فرزندان موضوع مهمی است که خانواده ها باید ان را جدی بگیرند.
وی در خصوص نصب دستگاه ایکس ری در مبادی ورودی جزیره کیش گفت: دستگاه وارد جزیره کیش شده است و جانمایی هم شده و در صورت حمایت های سازمان منطقه آزاد کیش به زودی عملیاتی می شود.
این مقام مسوول با اشاره به تنوع و گستردگی مواد مخدر صنعتی که تاکنون به بیش از 700 نوع رسیده است گفت: در این زمینه نیازمند کمک و همیاری نهادهای مختلف و رسانه ها برای معرفی و آگاه سازی جوامع هدف به ویژه جوانان هستیم.
دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر جزیره کیش برنامه های در پیش روی این ستاد را برگزاری مسابقات متعدد ورزشی، برگزاری پایگا های مشاوره و سلامت در کمپ های کارگری، برپایی نمایشگاه دائمی ستاد مبارزه با مواد مخدر در مدرسه پروین اعتصامی،  پخش فیلم های کوتاه آموزنده، پیاده روی خانوادگی از اسکله تفریحی تا پارک شهر و توزیع بروشورها در جوامع هدف  دانست.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.