بچه لاکپشت های کیش تن به دریا زدند.

سواحل کیش در قلب آب های خلیج نیلگون فارس اکنون میزبان جوجه لاکپشتهای پوزه عقابی نو رسیده ای است که برای آغاز حیاتی پرماجرا سر از خاک بیرون زده و تن به دریا می زنند.

رییس محیط زیست جزیره کیش روز یکشنبه گفت: امسال تخم گذاری لاک پشت های پوزه عقابی از اوایل فروردین ماه در سواحل جزیره کیش آغاز شد و اکنون نوزادان آنها سر از تخم بیرون زدند.
محمدی اظهار داشت: تاکنون یک هزار و 930 جوجه لاک پشت متولد و وارد دریا شده اند.
وی گفت: با توجه به اینکه امسال 46 لانه در سواحل حفاظت شده جنوب جزیره کیش شناسایی و حفاظت شده است، پیش بینی می شود تا پایان فصل تولد، بیش از 2 هزار جوجه لاک پشت پوزه عقابی متولد و وارد آب های خلیج فارس شوند.
محمدی اظهار داشت: حفاظت مونیتورینگ لاک پشت های دریایی از سال 85 در جزیره کیش آغاز شد که در این طرح تلاش می شود تا لانه ها در شرایط طبیعی حفاظت شوند.
رییس اداره محیط زیست کیش افزود: با توجه به اینکه یکی از خطرناک ترین دوره های زندگی لاک پشت ها زمان تولد تا رسیدن به دریاست، این طرح با کاهش 100 درصدی عوامل خطر در این دوره، نقش موثری در افزایش تعداد نوزادان لاک پشت هایی داشته است که به سلامت راهی خلیج فارس می شوند.
وی اضافه کرد: تاکنون 160 لاک پشت تخم گذار در جزیره کیش علامت گذاری شده است.
محمدی تصریح کرد: امسال نیز برای نخستین بار زیستگاه لاک پشت های جزیره هندورابی با همکاری محیط بانان مستقر در این جزیره حفاظت شد.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.