کشف حجاب محصول تفکر دین ستیزانه غرب است.

 حجت الاسلام و المسلمین احمد حسن زاده در خطبه های این هفته نماز جمعه در کیش با گرامیداشت 21 تیرماه مصادف با روز ملی حجاب و عفاف افزود: غربیها کشف حجاب را یک راهبرد اساسی برای رسیدن به اهداف استعماری خود می دانستند و اعتقاد داشتند که باید از حجاب عبور و آن را نابود کرد.
حسن زاده با اشاره به برخی دلایل اثبات تفکرات دین ستیزانه غرب گفت: یک جاسوس انگلیسی که سالها در کشورهای اسلامی جاسوسی می‌کرد در مجموعه کتاب خاطرات خود عنوان کرده است که حجاب یکی از نقاط قوت و نیرومندی اسلام و از علل پیشرفت مسلمانان است.
امام جمعه کیش ادامه داد: این جاسوس انگلیسی می گوید برای رسیدن به اهداف استعماری نابودی حجاب باید در رأس اقدامات غرب باشد و پس از آن مأموران انگلیس باید به دنبال گسترش فساد در جامعه اسلامی باشند.
وی اظهار داشت: رضاخان در موضوع کشف حجاب یک عامل و مجری بود که دستورات غرب و دیگران را عملی می کرد.
حسن زاده افزود: رضا خان ابتدا با اقدام عملی در آن زمان و در سال 1313 در جریان افتتاح دانشگاه تهران دستور داد دختران بدون حجاب وارد کلاس درس شوند.
وی اظهار داشت: از طرفی رضاخان در اقدامی دیگر کشف حجاب را به عنوان یک قانون در مجلس شورای ملی آن زمان تصویب کرد که نقطه عطفی برای مبارزه علنی با کشف حجاب رضاخانی شد.
وی گفت: بدنبال این قانون اعتراضات سراسری در مسجد گوهرشاد مشهد و بیشتر کشورها آغاز که با برخورد ناجوانمردانه عوامل رضاخان مواجه شد.
حسن زاده افزود: پشت قضیه حجاب خون های زیادی از مردم ایران ریخته شده است به طوری که در واقعه مسجد گوهرشاد افراد زیادی شهید و زخمی شدند.
امام جمعه کیش خاطرنشان کرد: حجاب جزو ضروریات دین است و دستور تمام ادیان آسمانی و مقدمه عفاف و آثار مثبتی بر جامعه می گذارد.
وی تاکید کرد: حجاب مایه آرامش روانی جامعه، استحکام پیوند خانواده، استواری بنیاد اجتماعی و نیز ماندگاری فرهنگ و تقوا می شود.
خطیب جمعه کیش در ادامه از همراهی بازاریان کیش در شرایط کنونی کشور با مردم و مسئولان قدردانی کرد و گفت: یکی از راه های مقابله با هجوم اقتصادی دشمن حمایت و استفاده از کالای داخلی به عنوان یک وظیفه است.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.