دسته: اجتماعی

بطری‌های آب معدنی نباید درمعرض آفتاب قرار گیرند.

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش تاکید کرد: به هیچ عنوان نباید بطری‌های آب معدنی در معرض آفتاب قرار گیرند؛ چرا که باعث آزاد شدن پلیمرهای پلاستیکی بطری آب می‌شوند و این پلیمر خطرناک و سرطان‌زا خواهد بود.
رئیس مرکز توسعه سلامت کیش ،با توجه به افزایش حمل و نقل غیر اصولی و غیر بهداشتی آب معدنی توسط برخی خودروهای روباز در سطح جزیره توضیح داد :تابش مستقیم نور خورشید بر بطریهای آب معدنی باعث آزاد شدن برخی مواد مضر از ظروف پلاستیکی به آب معدنی میشود که سلامت استفاده کنندگان را به خطر می اندازد لذا این مرکز   طی ارسال نامه به ریاست محترم راهنمایی و رانندگی کیش و اظهار نگرانی از سلامت مصرف اینگونه آبها خواست تا از تردد ماشین های رو باز و حمل غیر اصولی آب های معدنی جلو گیری بعمل آید.
دکتر رضانیا با اشاره به اینکه بطری‌های آب‌ معدنی که در فروشگاه‌ها و مغازه‌ها به فروش می‌رسند، نباید زیر نور آفتاب قرار گیرند، گفت: در صورتی که این بطری‌ها در جلوی آفتاب قرار گیرند، احتمال دارد نور آفتاب باعث شود ترکیب شیمیایی بسته‌بندی محصول، با آب مخلوط شده و باعث تغییر رنگ و طعم آن ‌شود.
وی تاکید کرد: بطری‌های آب معدنی باید در محل و مکان مناسب و جای خنک نگهداری شوند تا کیفیت‌شان در حد مطلوب حفظ شود.
دکتر رضانیا گفت: بنابراین هنگام خرید آب معدنی توجه داشته باشید که حتما در جای خنک نگهداری شده‌اند، مارک معتبر و آرم  استاندارد داشته باشند.

برچسب ها :