دسته: اجتماعی

همراهی مرزنشینان با پلیس مهمترین عامل تولید امنیت است.

معاون عملیات فرماندهی دریابانی کیش در دیدار با جمعی از صیادان و مرزنشینان با تاکید بر اینکه مردم سرمایه اجتماعی پلیس هستند ، همراهی آنان با پليس را مهمترين عامل در تولید امنیت عنوان کرد.
سرگرد مانیانی در این دیدار که در محل مسجد صفین برگزار شد با اشاره به اینکه پلیس جزیره کیش همواره، مهم ترین شاخصه کاری خود را استفاده از ظرفیت های مردمی می داند، گفت: در واقع جوهره سرمايه اجتماعي، كيفيت روابط متقابل بين پليس و مردم است و هرچه اين روابط نزديكتر باشد، موفقيت و امنيت مطلوب تری را در جامعه شاهد خواهیم بود.
وي با بيان اينکه مردم سرمايه اجتماعي پليس هستند افزود: تا مشاركت مردمي نباشد پليس در موضوع پيشگيري اجتماعي موفق نخواهد شد.
معاون عملیات پایگاه دریابانی کیش با بیان اینکه امروزه، تاثیر مخرب محیط ،خصوصا فضای مجازی،ماهواره و... بسیار فراتر از  کارکرد و تاثیر خانواده بر فرزندان می باشد افزود: آسیب های اجتماعی همواره در کمین جوانان و نوجوانان است.
مانیانی با اشاره به آثار مخرب فضای مجازی در کودکان و نوجوانان گفت: خانواده ها و بالاخص والدین دانستني ها، آگاهي هاي انتظامي و اجتماعي عمومي خود در رابطه با معضلات و آسيب هاي اجتماعي که داراي اهميت ويژه اي است ارتقاء داده و در اين راستا برنامه ريزي داشته باشند تا بتوانند آثار منفی این آسیب ها بر فرزندان را کاهش دهند.
 وی با بیان اينکه امنيت يک توليد اجتماعي است و مردم بايد با مشارکت و همراهي با پليس در اين راستا گام بردارند، خاطرنشان کرد: اين تفکر و نگاه بايد در تک تک افراد جامعه نهادينه شود تا بتوانيم به نحو مطلوب، فعاليت هاي انتظامي و امنيتي را انجام دهيم.
سرگرد مهدی مانیانی در پايان با تشکر از صیادان و لنج داران جزیره کیش بخاطر رعایت قوانین و مقررات دریانوردی بيان داشت: عوامل پایگاه دریابانی کیش بصورت شبانه روز از مرزهای حوزه استحفاظی حفاظت و حراست نموده و با هر تخلفی در این حوزه برخورد می نمایند.

برچسب ها :