۹ هزار لیتر سوخت قاچاق در آبهای جزیره کیش کشف و ضبط شد.

جانشین پایگاه دریابانی کیش از توقیف یک لنج صیادی که قصد داشت ۹ هزار لیتر  سوخت گازوئیل را به خارج مرز های آبی کشور منتقل کند، خبر داد.

سرهنگ " علی اصغر جمالی " در گفتگو با خبرنگاران گفت: ماموران پست کنترل صیادی پاسگاه بندرگاه کیش در حین بازرسی و کنترل شناور قبل از خروج از اسکله به دریا به يك فروند لنج صیادی مشكوك می شوند.
جانشین پایگاه دریابانی كيش تصریح کرد:پس از بررسي های اولیه شناور مذكور، داراي مقدار قابل توجهي سوخت گازوئيل بوده و با توجه به محرز شدن سوخت قاچاق و بررسی دقیق تر از این شناور، تعداد پنج مخزن پر از گازوئیل در قسمت خن شناور مشاهده شد.
سرهنگ جمالی با اشاره به دستگيري ۴ خدمه این شناور که از اتباع خارجی بوده گفت: در این عمليات ۹ هزار ليتر سوخت گازوئيل قاچاق و دو تن ماهی کشف و ضبط شد و شناور مذکور جهت سير مراحل قانوني در اسكله بندرگاه كيش  توقیف و پرونده اي در اين خصوص تشكيل و تحويل پليس آگاهي گرديد. 
وی افزود: طی اظهارات ناخدای لنج صیادی متخلف با توجه به افزایش قیمت درهم در کشورهای حاشیه خلیج فارس که از فروش سوخت گازوئیل و ماهی های صید شده سود فراوانی بدست می اورند قصد فروش در آن طرف مرزهای آبی را داشته است.
جانشین پایگاه دریابانی كيش پديده قاچاق را يك عمل خلاف شرع و ضربه به اقتصاد ، هويت ملي و برنامه ريزي كشور دانسته و اشاره كرد: اگر امروز در مرزها با اين پديده به شدت مقابله نشود، زمينه ساز تضعيف توليد داخلي و ترويج اشتغال ناسالم خواهد بود .

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.