سرعت در صدر تخلفات رانندگی جزیره کیش قرار دارد.

 رییس پلیس راهور کیش سرعت زیاد را مهمترین تخلف رانندگی در این جزیره عنوان کرد و افزود: ماموران راهنمایی و رانندگی کیش برابر قانون در این زمینه با متخلفان برخورد جدی خواهند داشت.

سرگرد بهرام ایمانی نسب روز پنجشنبه عنوان داشت: همزمان با جشنواره تابستانی کیش از هشتم تیرماه جاری 75 دستگاه خودرو به علت تخلفات حادثه‌ساز از قبیل سرعت و سبقت غیر مجاز، استفاده از تلفن همراه حین رانندگی و رعایت نکردن حق تقدم توقیف و به پارکینگ راهور منتقل شد.
وی گفت: در یک ماه گذشته 55 دستگاه موتور شارژی که راکبان آن از کلاه ایمنی استفاده نکرده بودند، توقیف شد.
سرگرد ایمانی نسب گفت: 13نفر بازرس به طور نامحسوس در طرح ترافیکی پلیس راهور جزیره کیش فعالیت دارند که تا پایان جشنواره تابستانی تخلفات حادثه ساز را رصد و با متخلفان برخورد قانونی لازم می کنند.
رییس پلیس راهور کیش اظهار داشت: 12دستگاه دوربین ثابت و چهار دستگاه دوربین سیار سرعت سنج توسط گشت راهور کار کنترل ترافیکی را در این جزیره عهده دارند.
وی گفت: بیشترین تخلفات و نقض قوانین راهنمایی و رانندگی در جزیره توسط کیشوندان اتفاق می افتد و کمتر از 10% تخلفات توسط مسافران و آن هم به دلیل ناآگاهی از قوانین جزیره بوده است.
ایمانی نسب افزود: فرهنگ سازی ترافیکی در جزیره کیش در گرو مشارکت مردم، بویژه کیشوندان با رعایت قوانین و مقررات رانندگی منطبق با جزیره زیبای کیش می باشد.
وی آماری در زمینه تعداد حوادث رانندگی در جزیره کیش ارایه نکرد اما اظهار داشت: یک فقره تصادف فوتی در خیابان خراسان در ماه جاری به دلیل سرعت زیاد خودرو در تقاطع و رعایت نکردن حق تقدم اتفاق افتاد.
وی گفت: سرعت در میادین و تقاطع جزیره ‌کیش 30 کیلومتر بر ساعت می باشد که انتظار می رود رانندگان به این مهم توجه جدی داشته باشند.
رییس پلیس راهور کیش یادآور شد: شرایط معابر جزیره زیبای کیش به خاطر فرهنگ زیبای رانندگی در این جزیره به گونه ای است که در سرعت بالا امکان کنترل خودرو در تقاطع کمتر است و باید قوانین توسط رانندگان به طور جدی رعایت شود.
ایمانی نسب در ادامه به فعالیت مراکز اجاره خودرو یا رنت کار اشاره کرد و افزود: نظارت لازم و دقیقی بر فعالیت مراکز اجاره خودرو در جزیره وجود ندارد.
وی اظهار داشت: از طرفی خودروهای اجاره ای در جزیره با سایر خودرو ها متمایز نیستند و لذا باید همانند تاکسی‌ها و خودروهای عمومی فکر جدی برای مشخص شدن این خودروها از سایر خودروها صورت گیرد.
وی افزود: خودروهای اجاره ای زیادی توسط مراکز غیرمجاز رنت کار هم در جزیره فعالیت دارد که از عوامل بروز حوادث و مشکلات رانندگی در جزیره کیش به شمار می روند.
گفتنی است 19 هزار دستگاه خودرو در سطح جزیره کیش وجود دارد.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.