دسته: اجتماعی

بی حجابی جامعه اسلامی را تهدید می کند.

امام جمعه کیش با بیان اینکه بی حجابی باعث نابودی جامعه اسلامی می‌شود گفت: بی حجابی خطری است که امروز جامعه اسلامی را تهدید می کند.

حجت الاسلام و المسلمین احمد حسن زاده در خطبه های این هفته نماز جمعه در جزیره کیش افزود: حجاب واجب دینی است و همه ما موظف به حفظ این واجب الهی هستیم .
وی اظهار داشت: حجاب هویت زن مسلمان است و بانوان ما باید با حفظ آن هویت دینی و مذهبی خود را حفظ کنند.
وی افزود: در ورای حکم حجاب مصلحتی است که خداوند به خاطر آن مصلحت، بانوان را به حفظ این فریضه الهی توصیه کرده است.
حسن زاده گفت: وظیفه پدر و مادران تشویق فرزندان به حفظ و رعایت حجاب است چرا که حجاب تنها موضوعی فردی نیست و ضرر بی حجابی هم به فرد و هم به جامعه می رسد.
وی با اشاره به برخی مستندات تاریخی در کشورهای اروپایی گفت: در آندلس یا همان کشور اسپانیای امروز مردم 8 قرن مسلمانان بودند اما بر اثر گرفتار شدن به بدحجابی و بی حجابی، رواج مراکز فساد و گسترش زنان بدحجاب، جوانان مسلمان آن هویت اسلامی خود را از دست داده و امروز کشوری مسیحی است.
امام جمعه کیش در بخش دیگری از سخنانش با تقدیر از مسوولان سازمان منطقه آزاد در بهسازی و نوسازی بازار فروش ماهی جزیره افزود: این مایه تاسف است که بازار فروز ماهی که چند سال از ساخت آن نمی‌گذرد، امروز برای بهسازی و نوسازی آن باید شاهد تخریب و بازسازی آن باشیم، چرا که ناشی از کوتاهی ناظران و مسوولان در زمان ساخت آن بوده است.
حسن زاده اظهار داشت: مسوولان و ناظران ما موظف به کنترل بیت‌المال هستند و به راحتی نباید از کنار میلیاردها ریال پول بیت المال بگذرند.
وی از مسوولان خواست علاوه بر شتاب و دقت در کار بازسازی ساختمان بازار فروش ماهی جزیره، برای اشتغال و فعالان افراد بومی و فعال این حوزه تا زمان پایان طرح نوسازی چاره ای بیاندیشند.

برچسب ها :