دسته: اجتماعی

نشست تخصصی ایمنی چهار کلانشهر در کیش برگزار شد.

 این نشست روز سه شنبه با حضور رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت عمران ، آب و خدمات منطقه آزاد کیش، جمعی از مدیران و معاونان این شرکت و نیز مدیران فنی سازمان های آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری های تهران، مشهد، اصفهان و بندرعباس با هدف نظارت بر ایمنی در برابر آتش و سایر حوادث احتمالی و لزوم بهره گیری از تجارب موفق کشور در کیش برگزار شد.
مدیر عامل شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش در این نشست گفت: با توجه به اینکه این شرکت متولی مدیریت شهری در جزیره کیش است، باید پیش بینی های لازم برای پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی و مقابله با آنها در راستای تامین امنیت روانی و ایمنی شهروندان انجام شود.
محمدرضا محمدی اظهار داشت: جزیره کیش در بحث تولید پسآب و استفاده صد درصدی آن برای آبیاری فضای سبز موفق عمل کرده و این تهدید زیست محیطی را به فرصتی برای آبیاری و نگهداری فضای سبز تبدیل کرده است.
وی از آتش نشانی به عنوان یکی از مهمترین وظایف در مدیریت شهری نام برد و افزود: باید به سه محور عمده آموزش، تجهیزات و فرایندسازی در مدیریت بحران توجه ویژه کرد چرا که توجه بهاین محورها می تواند مهار بحران ها و مقابله با حوادث را تسهیل کند.
مدیر عامل شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش گفت: در جزیره کیش به دلیل بالا بودن ضریب فرهیختگی اجتماعی نسبت به متوسط کشور، فرصت های خوبی در حوزه آموزش های عمومی وجود دارد و همراهی مردم در موضوع تفکیک پسماند در مبداء نمونه ای از این واقعیت است.
در این نشست درباره استاندارد های ملی و بین المللی برای اجرای سامانه اطفاء حریق در ساخت و سازهای جزیره کیش بحث و بررسی شد.
تدوین فرایند کارشناسی برای نظارت بر رعایت استانداردهای معرفی شده و بررسی و تدوین اولیه مجموعه ضوابط ایمنی و آتش نشانی جزیره کیش از دیگر دستاوردهای این نشست تخصصی بود.
در حاشیه این نشست شرکت کنندگان از برخی طرح های بزرگ در حال احداث در جزیره کیش بازدید و در جریان وضعیت اجرای ضوابط و مقررات ایمنی این طرح ها قرار گرفتند.
بازدید از امکانات و تجهیزات آزمایشگاه همکار اداره استاندارد جزیره کیش از دیگر برنامه های جنبی این نشست بود.

برچسب ها :