امکان اولیه درمان برخی سرطانها در جزیره کیش فراهم است.

رییس مرکز درمان سرطان کیش اظهار داشت: امکانات اولیه برای درمان سرطان روده، پروستات و سینه در مرکز درمان سرطان کیش فراهم است.
محمد امین افراسیابی روز چهارشنبه افزود: با توجه به اهداف جدی مرکز درمان سرطان کیش برای ارایه خدمات کامل به بیماران سرطانی ، امکاناتی همچون‌ سی ‌تی ‌اسکن 64 اسلایس که قابلیت بالایی برای تشخیص بیماری دارد نیز در حال نصب در بیمارستان است.
وی گفت: خریداری تجهیزات ماموگرافی دیجیتال نیز برای تشخیص سرطان سینه از دیگر اهداف تکمیلی این مرکز است که در دستور کار قرار دارد.
افراسیابی همچنین به کارکرد منطقه ای مرکز درمانی سرطان کیش اشاره و اظهار داشت: با هدف توسعه فعالیت های مرکز درمان سرطان کیش دفتر هماهنگی این مرکز در کشور عمان طی هفته آینده راه اندازی می شود.
رییس مرکز درمان سرطان کیش گفت: با توجه به اینکه خط هوایی بین کیش و کشور عمان برقرار است با استقرار پزشک عرب زبان در دفتر هماهنگی مستقر در کشور عمان، بیماران کشورهای منطقه برای درمان در کیش پذیرش می شوند.
وی همچنین به اهداف پیشگیرانه مرکز درمان سرطان کیش اشاره کرد و افزود: با برگزاری سمینارهای دوره ای تلاش می کنیم شهروندان با پایش سلامت خود به پیشگیری از شیوع سرطان و بیماری ها کمک کنند.
افراسیابی تصریح کرد: با این رویکرد تلاش می کنیم سمینارهای دوره ای در زمینه سرطان ها و بیماری های مختلف با عنوان پزشک خود باشیم، برگزار کنیم.
وی گفت: بر این اساس سمینار سرطان سینه از پنجشنبه 28 تیر ماه جاری برای بانوان کیش برگزار می شود و یکی از اساتید جراحی عمومی کشور با حضور در این سمینار روش های بررسی های اولیه این سرطان را به بانوان کیش می آموزد.
افراسیابی اظهار داشت: آموزش به شهروندان درباره پیشگیری از سرطان ها و بیماری ها یکی از اقدامات مهم بهداشتی و درمانی در کشورهای توسعه یافته است.
رییس مرکز درمان سرطان کیش خاطرنشان کرد: جدا از موضوع هزینه بر بودن اقدامات درمانی نسبت به پیشگیری، در صورت بروز بیماری های سخت درمان، بیمار و خانواده اش دچار آسیب های روحی و جسمی می شوند.
وی گفت: این در حالی است که با آموزش به مردم می توان از بسیاری بیماری ها پیشگیری کرد یا با شناسایی زود هنگام بیماری، در مراحل اولیه اقدامات درمانی مناسبی انجام داد که منجر به نتایج بهتری می شود.
ظرفیت جزیره کیش در حوزه توریسم درمانی و امکان تردد آسان اتباع خارجی به این منطقه آزاد فرصتی را فراهم کرده تا مسوولان این جزیره با مشارکت چهره های برجسته پزشکی ایران و جهان ، فرصتی نو را برای خدمت پزشکی و درمانی به بیماران سرطانی مهیا سازد.
راه اندازی مرکز درمانی بیماریهای سرطان کیش که بنا به پیشنهاد و حمایت محمد ابراهیم انصاری لاری مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش در اسفند ماه سال گذشته کلید خورد، فرصتی شد تا چهره های مطرح پزشکی داخلی و بین المللی در حوزه بیماری سرطان در قالب سمپوزیومی برای نخستین بار در این جزیره گردهم آیند.
بخشی از بیمارستان فوق تخصصی کیش بنا به تاکید مدیر عامل سازمان منطقه آزاد این جزیره به عنوان مرکز درمان بیماران سرطانی اختصاص یافته و بنا است با استفاده از این ظرفیت و مشارکت بخش خصوصی برای توسعه و تجهیز سخت افزاری آن اقدام لازم انجام شود.
پروفسور باب جوان اورولوژیست برجسته ایران و جهان به همراه تیم پزشکی نخستین عمل مرکز تخصصی درمان سرطان کیش (KCC) را ماه گذشته در مرکز درمانی سرطان کیش با موفقیت انجام دادند.
در این عمل جراحی تیم پزشکی در سه مرحله علاوه بر پاکسازی غدد لنفاوی و برداشتن پروستات بیمار ، عمل پیوند مجرا به مثانه را نیز انجام دادند.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.