جانشین پایگاه دریابانی کیش از توقیف یک لنج صیادی که قصد داشت 10 هزار لیتر سوخت گازوئیل را به خارج مرزهای آبی کشور منتقل کند، خبر داد.

سرهنگ علی اصغر جمالی روز دوشنبه گفت:با هوشیاری کارکنان پست کنترل پاسگاه بندرگاه کیش یک فروند لنج صیادی روز گذشته با چهار ملوان که قصد داشت 10 هزار لیتر گازوئیل را به خارج از مرزهای آبی کشور منتقل کنند. شناسایی شدند.

وی با اشاره به اینکه تغییر و تحولات اخیر نرخ ارز در کشور موجب شده است تا عده ای از سودجویان و صیاد نماها اقدام به جمع آوری سوخت های سهمیه دولتی شناورها کنند افزود: این افراد پس از جمع آوری سوخت به صورت شبانه با حضور در نقطه صفر مرزی و حتی ورود به آب های مرزی کشورهای حاشیه خلیج فارس اقدام به فروش سوخت های جمع آوری شده به شناورهای خارجی می کنند.
سرهنگ جمالی تاکید کرد: در واقع قاچاقچیان، سوختی که با زحمت فراوان در داخل کشور تولید می شود را با هدف درآمد نامشروع و سودجویی بیشتر به آن سوی مرزهای آبی قاچاق می کنند.
وی با اظهار تاسف از این حرکت ناشایست برخی از صیادان افزود: شناور صیادی ضبط شده نیز 10هزار لیتر سوخت را در مخزن و یخچال های نگهداری ماهی ذخیره کرده بود که که با هوشیاری دریابانان این فرماندهی کشف و از خروج آن به آن سوی مرزهای کشور جلوگیری شد.
جانشین پایگاه دریابانی کیش با اشاره به اینکه برای تولید هر لیتر از این سوخت زحمات بسیاری کشیده شده و هزینه های بالایی پرداخت می شود تا به دست مصرف کننده رسیده و به صورت یارانه ای و سهمیه در اختیار صیادان برای صید ماهی و گذران حلال زندگی قرار می گیرد افزود: کسانی که اقدام به قاچاق سوخت کرده اند تنها صیادنما هستند و در لنج آن ها علاوه بر اینکه فاقد هر گونه مدرک و مجوز صید و شناور هستند هیچگونه ادوات و آلات صیادی یافت نشده است.
وی تصریح کرد: این افراد با چنین عمل نادرستی ضربه سختی به پیکرده اقتصادی کشور وارد کرده و حاصل زحمات کارگران و تولید کنندگان ایرانی را به ارزانی و سادگی در اختیار شناورهای خارجی قرار می دهند.
سرهنگ علی اصغر جمالی در پایان با تاکید بر اینکه از ابتدای سال این شناور نخستین شناور توقیف شده با سوخت قاچاق بود بیان کرد: به دلیل تحولات اندک نرخ ارز در سال های ۹۵ و ۹۶ شاهد کمترین میزان قاچاق سوخت بودیم اما با تحولات ارزی روزهای اخیر بر میزان قاچاق سوخت افزوده شده است.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.