دسته: اجتماعی

به همت اداره آتش نشانی و خدمات ایمنی کیش، کلاس نصب ایمن اسپلیت در جزیره کیش برگزار شد.

به همت اداره آتش نشانی و خدمات ایمنی کیش، کلاس نصب ایمن اسپلیت در جزیره کیش برگزار شد.
اسدی زنوز رییس اداره آتش نشانی و خدمات ایمنی کیش در خصوص برگزاری این کلاس گفت: با توجه به تعداد آتش سوزی های اخیر که همگی منشاء اتصالی برق اسپلیت داشته، این کلاس با هدف بالا بردن آگاهی  و کاهش بروز حوادث ، برای 37 نصاب اسپلیت در ایستگاه آتش نشانی مرجان برگزار شد.
وی افزود: مباحث فنی نصب ایمن اسپلیت ، ایمنی برق ساختمان، آشنایی با مقررات ملی ساختمان مبحث  13 و نشریه 110،  نمایش فیلم از آتش سوزی های اخیر در جزیره و آموزش مقدماتی اطفاء حریق از جمله مواردی بود که در این کلاس برای شرکت کنندگان ارائه شد.
اسدی زنوز با اعلام اینکه بیشتر آتش سوزی های جزیره کیش به علت اتصالی برق در اسپلیت ها رخ می دهد، عنوان کرد: استاندارد نبودن و 2 تکه بودن کابل‌ها موقع نصب اسپلیت‌ها، بزرگ ترین عامل ایجاد اتصالی برق است. به خاطر نوسان برق، اختلاف بار در کمپرسور اسپلیت‌ها ایجاد شده و چون در این لحظه فیوز قطع نمی شود، از هر نقطه ای که کابل 2 تکه باشد، شروع به جرقه زدن می‌کند و به سرعت باعث ایجاد حریق می‌شود.
شایان ذکر است، با استقبال شرکت کنندگان در این کلاس آموزشی، مقرر شد با همکاری اداره آتش نشانی و ایمنی کیش و مرکز تحقیقات اداره کار ، دوره های آموزشی تخصصی نصب تجهیزات برودتی همراه با ارائه گواهی نامه معتبر برای کلیه نصابان اسپلیت فعال در جزیره کیش برگزار شود.

برچسب ها :