با نظارت و هماهنگي مركز پيوند اعضا استان فارس، واحد پيوند اعضا در بيمارستان تخصصي و فوق تخصصي كيش راه اندازي شد.

با حضور دوتن از مديران مركز پيوند اعضا استان فارس و برنامه ريزي انجام شده با معرفي دكتر محمد صلاح و تاييد مديران مركز پيوند اعضا استان فارس مهناز كاظمي از كارشناسان باسابقه بيمارستان به عنوان نماينده اين مركز در بيمارستان كيش اداره اين واحد را به عهده گرفت.

بر پايه اين گزارش نادر معيني  آزاد كازروني مدير انجمن خيريه حمايت از بيماران كليوي و سياوش غلامي مدير واحد فراهم آوري دانشگاه علوم پزشكي شيراز و مدير پيوند بيمارستان پيوند اعضا ابوعلي سيناي شيراز ضمن بازديد از بيمارستان تخصصي و فوق تخصصي كيش و آگاهي از توانمنديهاي اين بيمارستان در ارائه خدمات درماني طي نشستي با مديران بيمارستان كيش جهت ارتباط هرچه بيشتر با اين بيمارستان و تبادل اطلاعات علمي و فني بين دو مركز اعلام آمادگي كردند.

طي ماه هاي گذشته با هماهنگي هاي انجام شده بين بيمارستان كيش و مركز پيوند اعضا استان فارس يك مورد مرگ مغزي جهت پيوند معرفي شد. با رضايت خانواده وي اعضاي پيوندي در اتاق عمل بيمارستان كيش برداشت شده و به مركز پيوند اعضا شيراز جهت پيوند منتقل شد.

مدير انجمن خيريه حمايت از بيماران كليوي استان فارس گفت:" ضمن هماهنگي انجام شده خانم كاظمي به عنوان نماينده مركز پيوند استان فارس در كيش معرفي شده است. همه كساني كه در كيش تمايل دارند بعد از فوت يا مرگ مغزي اعضاي خود را به نيازمندان اهدا كنند مي توانند با مراجعه به نماینده این مرکز در کیش  و پر كردن فرم اهداي عضو جهت اين امر خير اعلام آمادگي نمايند. و از طرف مركز پيوند اعضاي استان فارس كارت اهدا عضو دريافت كنند."

وي افزود:" ارائه كارت اهداي عضو از سال 66 توسط انجمن حمايت از بيماران كليوي در كشورشروع شده و انجام عمل پيوند عضو از مرگ مغزي در استان فارس با افتتاح مركز پيوند اعضا ابوعلي سينا توسعه يافته و آمارها نشان مي دهد طي شش سال گذشته پيوند اعضا در استان فارس رتبه بالايي را در جهان به خود اختصاص داده است."

شهروندان علاقمند در جزيره كيش مي توانند به واحد پيوند اعضا بيمارستان كيش مراجعه کرده و با تکمیل فرم مربوطه و اطلاع از قوانين و مقررات پيوند اعضا در كشور با دريافت كارت اهداي عضو در صورت مرگ مغزي جهت اين امر مهم اعلام آمادگي نمايند.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.