دسته: اجتماعی

 طرح مکمل یاری آهن و ویتامین دی در مدارس آغاز شد.

به گزارش صبح کیش دکتر رضانیا رئیس مرکز توسعه سلامت کیش در این خصوص گفت: طرح مکمل یاری با قرص ویتامین D بطور 100 در صدی در تمام مدارس دخترانه و پسرانه دوره اول و دوم متوسطه  به صورت ماهیانه یک عدد قرص تا پایان سال تحصیلی اجرا می‌شود، همچنین علاوه بر توزیع قرص بین دانش آموزان، برنامه آموزشی ویژه دانش آموزان، معلمان و مربیان اجرا می‌شود تا همگان با اهداف طرح آشنا و مزیت‌های استفاده از آن را بشناسند.
وی افزود: قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم نور خورشید هفته‌ای دو بار به مدت 20 دقیقه همچنین مصرف ماهی، تخم مرغ، لبنیات، غلات و میوه‌ها می‌تواند در جبران کمبودهای ویتامین D موثر باشد.
دکتر رضانیا گفت: دانش آموزان نیاز دارند تا در سبد غذایی آنان مواد غذایی و مکمل های غذایی سالم قرار گیرد، سلامتی افراد جامعه سالم در گروه رعایت همین نکات بهداشتی است .
وی اظهار داشت: سلامت را باید از خودمان شروع کنیم ، کمبود ویتامین ها در بدن یک معضل است ، تغذیه سالم، ورزش سالم و خواب سالم شاهراه های سلامت هستند .
این پزشک با بیان اینکه این قرص آهن نیز به منظور پیشگیری از کم خونی به صوت هفتگی در بین دانش آموزان دختر متوسطه اول و دوم با نظارت مربیان بهداشت مدارس توزیع می شود، گفت: احساس خستگی، بی حوصلگی و ضعف و کاهش قدرت یادگیری و افت تحصیلی از مهمترین عوارض بیماری های کم خونی در گروه های مختلف تحصیلی است. دانش آموزان می توانند فرهنگ سالم زیستن را در جامعه نهادینه کنند واگر دانش‌آموزان به طور صحیح آموزش سلامت و رفتارهای تغذیه‌ای مناسب را فرا گیرند می‌توانند سایر اعضای خانواده را آموزش داده و باعث ارتقای سطح سواد سلامت جامعه شوند.
گفتنی است طرح مکمل یاری هرساله با هدف پیشگیری از بروز کمبود اهن و ویتامین دی از مهرماه در مدارس دخترانه و پسرانه متوسطه اول و دوم آغاز می شود.

برچسب ها :