دکتر رضانیا، رئیس مرکز توسعه سلامت کیش:  باتوجه  به افزایش تبلیغات خدمات پوست خصوصا" تزریق ژل و بوتاکس و لیزر درمانی در فضای مجازی توسط اقراد فاقد صلاحیت و مجوز عنوان کرد و توضیحاتی در این رابطه ارائه داد.

دکتر رضانیا، رئیس مرکز توسعه سلامت کیش:  با توجه  به افزایش تبلیغات خدمات پوست خصوصاً" تزریق ژل و بوتاکس و لیزر درمانی در فضای مجازی توسط افراد فاقد صلاحیت و مجوز در همین رابطه عنوان کرد:
بر اساس قوانین وزارت بهداشت برای دریافت خدمات پزشکی  در حوزه پوست و مو و زیبایی می‌توان به بیمارستان‌ها، درمانگاه‌های تخصصی پوست و مو  و مطب پزشکان مراجعه کرد. برخی از این خدمات همچون کاشت مو و به‌کارگیری لیزرهای پرتوان فقط در بیمارستان‌ها  و درمانگاه‌های تخصصی پوست و مو رسمی، مجاز است.
انجام کلیه خدمات پزشکی در مراکز غیر درمانی، کاملاً غیرقانونی بوده و مراجعه به این مراکز گاها " همراه با خطرات و عوارض جبران‌ناپذیری خواهد بود. به عنوان مثال انجام خدمات طب پوست مو و زیبایی در آرایشگاه‌ها و باشگاه‌های ورزشی کاملاً" غیرقانونی و پرمخاطره است. حتی اگر در این مراکز پزشک، حضورداشته باشد.

کلیه مکان‌هایی که خدمات پزشکی در آنها ارائه می‌گردد الزاماً" باید، تابلوی معتبر داشته باشند و لذا مراجعه به هر مرکزی که  فاقد تابلو می‌باشد بازی با سلامتی و به خطر انداختن سلامتی خواهد بود.
هرگونه تبلیغات پزشکی الزاماً"باید از سازمان نظام پزشکی مجوز داشته باشند و لذا هرگونه تبلیغات بدون مجوز، غیرقانونی بوده و اطمینان به تبلیغات پرزرق‌وبرق و اغراق‌آمیز موجود در فضای مجازی می‌تواند نتایج اسفناک در پی داشته باشد. لذا در صورت مشاهده تبلیغات  ، قبل از مراجعه به مراکز، از قانونی بودن آن مرکز اطمینان حاصل نمایید.
ممکن است در یک مرکز قانونی خدماتی ارائه گردد که در حد صلاحیت آن مرکز نباشد، به‌عنوان مثال: انجام جراحی‌های بزرگ فقط در مراکز جراحی و بیمارستان‌ها امکان‌پذیر است و انجام خدماتی مانند کاشت مو و لیزرهای پرتوان به درمانگاه‌های تخصصی اختصاص دارد، لذا برای پیشگیری از عوارض جبران‌ناپذیر از انجام این اقدامات در مطب‌ها خودداری نمایید. همچنین انجام هرگونه خدمات پزشکی بدون حضور پزشک، حتی در مراکز دارای مجوز یک اقدام غیرقانونی و مخاطره‌آمیز است. لذا در مراجعه به این مراکز از حضور پزشک اطمینان حاصل نمایید. شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، درمانی  سریعاً" موضوع را به شماره تماس 07644421891 اطلاع و یا به‌صورت حضوری موضوع را به کارشناسان نظارت بر درمان مرکز توسعه سلامت کیش گزارش بدهند.
لازم به ذکر است کیشوندان عزیز باید در مقابل تبلیغات این افراد سودجو که بدون هرگونه صلاحیت علمی و فاقد مجوز اقدام به فعالیت می‌نمایند هوشیاری کامل داشته باشند و سلامت و زیبایی خود را توسط این افراد به مخاطره نیاندازند بدیهی است برابر قانون عدم‌مداخله افراد غیر مرتبط در امور درمانی، مرکز توسعه سلامت کیش در صورت مراجعه با این‌گونه اماکن نسبت به پلمپ مکان و معرفی متخلفین به مراجع ذیصلاح اقدام خواهد کرد.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.