فرمانده انتظامی و پایگاه دریابانی کیش از کشف 21 هزار لیتر سوخت قاچاق از یک لنج باری و دستگیری 5 خدمه خبر داد.

سرهنگ "علي اصغر جمالي" در جمع خبرنگاران، گفت: با هدف مبارزه با قاچاق سوخت، نیروهای پایگاه دریابانی کیش با رصد حوزه استحفاظي و اعزام گشت، حین کنترل نوار مرزی به یک فروند لنج باری که در حال گذر به سمت مرز بود، مشكوك شدند.

وی افزود: ماموران درياباني پس از توقیف لنج و در بازرسي از شناور موفق شدند، 21 هزار لیتر سوخت قاچاق را کشف و ضبط و همچنین 5 خدمه این لنج باری را دستگیر و تحویل مقام قضائی دهند.

فرمانده پایگاه دریابانی کیش با اشاره به اینکه سودجویان با هر ترفندی قصد انتقال سرمایه های ملی از کشورمان را دارند، افزود: این افراد پس از جمع آوری سوخت به صورت شبانه با حضور در نقطه صفر مرزی و حتی ورود به آب های مرزی کشورهای حاشیه خلیج فارس اقدام به فروش سوخت های جمع آوری شده به شناورهای خارجی می کنند.

سرهنگ جمالی تاکید کرد: در واقع قاچاقچیان، سوختی که با زحمت فراوان در داخل کشور تولید می شود را با هدف درآمد نامشروع و سودجویی به آن سوی مرزهای آبی قاچاق می کنند.

فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش در پایان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال 98 تاکنون 18 فروند شناور حاوی سوخت قاچاق با 278 هزار لیتر سوخت توقیف و 60خدمه نیز همراه با این شناورها دستگیر شدند

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.