دوره جامع آموزش پهبادی با همکاری موسسه نوبند خلیج فارس در کیش برگزار می گردد.

به گزارش صبح کیش به نقل از کیشوند نیوز، ماکان شیدایی مسئول برگزاری طرح ساماندهی پهبادها عنوان کرد: طبق قوانین کشور تمامی پهبادهای غیر نظامی بدون مجوز نمی توانند فعالیتی داشته باشند ، و اگر پروازی صورت گیرد نیروهای نظامی ، انتظامی و امنیتی می توانند پهباد را توقیف کنند .
وی افزود: موسسه نوبندسبز خلیج فارس ، موسسه فرهنگی ،ورزشی ، هوایی و هوانوردی در استان هرمزگان است که جهت شناسه گذاری و شناسایی شدن پهبادها و کاربران آن ها شروع به برگزاری دوره آموزش جامع پهبادی کرده است .
شیدایی اظهار داشت: بر طبق مصوبه شورایعالی امنیت ملی که در اواخر سال ۹۵ تصویب گردید : باید تمامی پهبادهای غیر نظامی که شامل پهبادهای نقشه برداری فتومتریک ، فیلم برداری ، عکاسی ، کشاورزی و … می باشند ، شناسایی و پلاک گردند و کاربران آن ها تمام قوانین هوایی را آموزش کامل ببینند .
وی عنوان کرد: تا قبل از سال ۹۸ برگزاری این دوره ها زیر نظر سازمان هواپیمایی و اتحادیه هوافضا ، کارگروه پهباد بوده که بعد از ۹۸ زیر نظر کامل سازمان هواپیمایی قرار گرفته است .
شیدایی گفت: در جزیره کیش قبلا این دوره ها برگزار شده که خروجی و مجوزی برای پهباد و کاربران آن صادر نشده بود ، با همت مصطفی رنجبرزاده رییس موسسه نوبند خلیج فارس این دوره قرار است به زودی برگزار گردد که در آن کاربران آشنایی کامل پهباد را آموزش دیده مدرک لازم را اخذ میکنند و می توانند پهباد خود را پلاک کرده و مجوز پرواز را از شورای تامین اخذ کنند .
وی اظهارداشت: این دوره شامل آموزش کامل قوانین هوایی و هوانوردی را کار با نرم افزارهایی که جهت اجرا شدن پهباد نوشته شده می باشد .

مسئول برگزاری این طرح در پایان گفت: از مهندس محمدی مدیرکل اداره فرودگاه های کیش ، مصطفی رنجبرزاده ریاست مجموعه نوبند خلیج فارس و دکتر شرفی دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری  به دلیل کمکهای فراوانی برای برگزاری این دوره در جزیره کیش کرده اند کمال تشکر را دارم .

لازم بذکر است که این دوره پنجشنبه ۱٧ بهمن برگزار می شود و علاقمندان میتوانند برای ثبت نام با شماره ۰۹۳۰۸۱۲۲۹۱۴ تماس حاصل نمایند.

 

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.