پس از اجرای اولین مرحله واکسیناسیون فلج اطفال در کیش، 106کودک مسافر ، 90 کودک غیر ایرانی و 4 هزار و 151 کودک ساکن واکسینه شدند.

دکتر رضانیا رئیس مرکز توسعه سلامت کیش با بیان این که نخستین مرحله عملیات ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال به صورت خانه به خانه، از  5 بهمن همزمان با دیگر مناطق مرزی و پر خطر کشور در جزیره کیش اجرا شد؛ افزود: این طرح با همکاری سازمان منطقه آزاد کیش، کارشناسان مرکز توسعه سلامت، نیروهای داوطلب بسیجی، هلال احمر، بهزیستی و بیمارستان با موفقیت انجام شد و4 هزار و 357 کودک خدمات بهداشتی دریافت کردند.

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش ادامه داد: 120نیرو شامل 30 تیم 2 نفره برای واکسیناسیون سیار، 14 نفر در پایگاه  های ثابت، 5 نفر در کمیته اجرایی، سه نفر به عنوان ناظرارشد، 6  نفر به عنوان ناظر و مابقی نیروهای پشتیبانی، خدمات و راننده در این طرح فعالیت کردند.

وی اظهار کرد: در این طرح با استفاده از واکسن دو ظرفیتی خوارکی ،تمامی کودکان متولد5 بهمن  1393 به بعد، در 8 منطقه عملیاتی واکسینه شدند.

دکتررضانیا ضمن قدردانی از کیشوندان برای همکاری با ماموران بهداشت گفت: مرحله دوم طرح ایمن سازی تکمیلی از 5 تا 8اسفند در کیش اجرا خواهد شد.

 

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.