مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش شرایط مساعد زیرساختی جزیره در تمامی حوزه ها را بستر مناسبی برای پایلوت شدن فعالیت های علمی و پژوهشی و حل معضلات حوزه سازمان بهزیستی عنوان کرد.

در نشست غلامحسین مظفری مدیرعامل این سازمان با وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور، تفاهم نامه فعالیت های مشترک دو مجموعه پس از بررسی ابعاد و زوایای مختلف این موضوع به امضا رسید.

غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در این خصوص گفت: شاید ابعاد گسترده فعالیت های سازمان بهزیستی کشور از چشم خیلی از افراد پوشیده باشد اما به دلیل برون سپاری بیشتر فعالیت ها و مشارکت بخش خصوصی، دامنه فعالیت های این حوزه برای خیلی افراد مشخص شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش افزود: مردم در چنین اموری استقبال و رغبت زیادی برای انجام مسئولیت های اجتماعی دارند و در صورت اطلاع رسانی و توجیه صحیح در این زمینه، در ابعاد مادی معنوی مشارکت خود را نشان خواهند داد.

 غلامحسین مظفری گستره فعالیت های سازمان بهزیستی را از نیاز های اساسی جامعه محسوب بر شمرد و عنوان کرد: امثال ما کمتر به طور مستقیم با آن سر و کار داریم بنابراین برای حل مسائل اینچنینی باید ساختاری هوشمند وهدفمند طراحی شود.

وی اظهار داشت: کیش به دلیل وجود ظرفیت های خوب و شرایط مساعد زیرساختی می تواند پایلوت فعالیت های علمی و پژوهشی برای رفع معضلات این حوزه با برگزاری سمینار، کنفرانس، همایش ها یا گرد هم آمدن مردم در تشکل های مردم نهاد در کل کشور باشد و با آسیب شناسی ها و پیدا کردن راه حل، برنامه ها را طراحی و اجرا کنیم و به کشور تعمیم دهیم.

مظفری در ادامه با تاکید بر اینکه مجموعه سازمان منطقه آزاد کیش طبق ماده 65 و وظایف و مسئولیت اجتماعی که به آنها محول شده است باید درهر فعالیتی که به عنوان یک حرکت مشترک تلقی می شود مشارکت کنند گفت: بر این اساس شرایط برای انجام فعالیت و پروژه های ارزشمند نه تنها در کیش بلکه سراسر کشور فراهم می شود و آثار و برکات خوبی در کمک به حل آسیب های اجتماعی به دنبال خواهد داشت.

دکتر وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور در این نشست با اشاره به اینکه فعالیت های بهزیستی منطقه آزاد کیش وابسته به استان هرمزگان نبوده و در چارچوب سازمان مرکزی است گفت: این تفاهم نامه با هدف تقویت فعالیت های سازمان بهزیستی در جزیره کیش امضا شد تا از این طریق، بسیاری از طرح ها و فعالیت های بین المللی با تعاملات UNICEF ، UNDP, UNFBA به عنوان پایلوت در جزیره کیش اجرا شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ماموریت اصلی سازمان بهزیستی را رسیدگی به افراد دارای معلولیت عنوان کرد و گفت: جمعیت هدف این حوزه در کیش محدود و در حدود 100 نفراست که با توجه به امکانات خوب جزیره، برنامه های اجتماع محور این حوزه برای توانبخشی این جامعه هدف قابل اجرا است.

وی در ادامه با بیان اینکه فعالیت های خوبی برای مناسب سازی و ایجاد پایلوت ها با توجه به موضوعات شهروندی کیش انجام شده است اظهار داشت: کیش ظرفیت توسعه در این حوزه را دارد تا با الگوسازی ها در زمینه نگهداری افراد سالمند، به عنوان جزیره دوستدار سالمندان و معلولین معرفی شود که می توان این طرح را در ابعاد ملی و بین المللی به مرحله عمل رساند.

دکتر وحید قبادی دانا با اشاره به اینکه ایجاد امکانات و انجام برخی فعالیت ها که در سطح کشور محدودیت دارد می تواند به خوبی در کیش شکل گیرد افزود : ایجاد دفاتر و مراکز ارائه خدمات بهزیستی در کیش که تلفیقی از خانه های بهداشت و دفاتر و پیشخوان های دولت است،طرح های بسیار موثری بر ای افزایش دسترسی جامعه هدف به این امکانات است که خواسته هایشان را فراهم می کند.

وی افزود: ذهنیت مردم از بهزیستی مراکز شبانه روزی نگهداری از معلولین وابسته به بستر است در حالی که در قانون برنامه ششم، سازمان بهزیستی متولی سلامت اجتماعی بوده که در حال حاضر بیش از 15 هزار مهد کودک در کل کشور،تمامی مراکز مشاوره و روانشناسی، مراکز اقامتی و درمان بازتوانی اعتیاد و مراکز پیشگیری از معلولیت ها با انجام آزمایش و غربالگری ژنتیکی را در زیر مجموعه خود دارد.

قبادی دانا؛ بیش از یک هزارمرکز نگهداری شبانه روزی سالمندان، بیماران روانی مزمن، معلولان ذهنی، جسمی، حرکتی نخاعی که 47 هزار نفر در این مراکز نگهداری می شوند را نیز از مجموعه های تحت پوشش بهزیستی عنوان کرد گفت: علاوه بر این 1 میلیون و 88 هزار خانواراز سازمان بهزیستی مستمری دریافت که جمعا به صورت ماهیانه مبلغی بالغ بر 203 میلیارد تومان برای این افراد هزینه و به صورت مستقیم به کارت بانکی آنها واریز می شود.

وی همچنین به 1 هزار و 600 مرکز توانبخشی روزانه که در حوزه های مختلف معلولیت فعالیت می کنند اشاره کرد و گفت: مراکز درمان گفتاری، ذهنی، اوتیسم، کم بینایی و نا بینایی از جمله مجموعه هایی هستند که تحت نظارت سازمان بهزیستی خدمت رسانی می کنند و در بخش غربالگری نیز کارهای بسیار خوبی انجام شده است و در مجموع این سازمان فعالیت های گسترده و قابل قبولی را پوشش می دهد.

رئیس سازمان بهزیستی کشورافزود: از 27 هزار کودک بی سرپرست یا بد سرپرست 10 هزار کودک، در مراکز شبه خانواده سازمان بهزیستی نگهداری می شوند.

وی در پایان شفاف سازی، مبارزه با فساد و جوانگرایی را از اهداف اصلی این سازمان بیان کرد و گفت: با توجه به گستردگی فعالیت های بهزیستی و قابلیت های زیاد این جزیره اجرای طرح های ملی و بین المللی، امیدوارم با همکاری ها و تعاملات خوب میان سازمان منطقه آزاد کیش و سازمان بهزیستی ، کشور گام های بزرگی برای خدمات بیشتر برداشته شود.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.