رئیس پلیس فتا کیش یکی از شیوه های کلاهبرداری در فضای مجازی پرده برداشت: کلاهبرداران در این شیوه با استفاده از مهندسی اجتماعی اقدام به کلاهبرداری از فالورهای کاربران شبکه های اجتماعی می کنند.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش به نقل از پلیس، سرهنگ " محمدرضا رضایی " رئیس پلیس فتا کیش در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت : امروزه کاربران فضای مجازی با توجه با خصوصیات گرافیکی شبکه اجتماعی اینستاگرام بیش از پیش به این شبکه اجتماعی گرایش پیدا کرده اند. این موضوع باعث گردیده که برخی از  کاربران در این شبکه اجتماعی به منظور بالا بردن تعداد فالورهای خود هر کاربر ناشناسی که به آنها درخواست دوستی می دهد، بدون حتی کوچیکترین شناختی این درخواست را اجابت می کنند .

محمدرضا رضایی رئیس پلیس فتا کیش گفت: در هفته های گذشته افراد زیادی با مراجعه به پلیس فتا در جزیره کیش مدعی شدند که افرادی ناشناس از طریق اکانتشان در اینستاگرام برای فالورهایشان درخواست انتقال وجه کرده اند که در اکثر این موارد وجهی هم برای فرد کلاهبردار انتقال داده شده است.

وی افزود: امروزه با توجه به فعال شدن رمز دوم یکبار مصرف بانکی کلاهبرداران از حربه فیشینگ نا امید شده اند و با استفاده از مهندسی اجتماعی اقدام به ورود غیر مجاز به حساب کاربری کاربران در شبکه اجتماعی اینستاگرام می نمایند و پس از ورود اقدام به سوء استفاده از آن حساب می کنند.

این مقام انتظامی با هشدار به کاربران فضای مجازی از آنان درخواست کرد : تا زمانی که فردی را در فضای مجازی نشناخته اند آن را به عنوان فالور انتخاب نکنند و در همین راستا اگر درخواستی از سوی دوستانتان مبنی بر واریز وجه داشتند قبل از انتقال وجه حتماً با وی تماس تلفنی بگیرید و از درخواست او اطمینان حاصل کنند.

وی با تاکید بر خدمات رسانی آنلاین پلیس فتا در حوزه های مختلف به ویژه دریافت مشاوره خاطر نشان کرد: همشهریان گرامی می توانند هر گونه مشاوره و راهنمایی را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir به صورت آنلاین دریافت کنند.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.