بر‌اساس اعمال مدیریت متمرکز و واحد برای بازگشت کیشوندان، «شورای بحران» توسط ستاد مدیریت بحران سازمان منطقه آزاد کیش تشکیل شد تا نظارت و کنترل ورودی‌های جزیره کیش سریع‌تر و با هماهنگی و انسجام بهتر انجام شود

جلسه ستاد مدیریت بحران سازمان منطقه آزاد کیش با حضور مصطفی خانزادی جانشین رییس ستاد، سعید پورعلی دبیر و همچنین اعضای ستاد مدیریت بحران سازمان منطقه آزاد کیش، با محوریت اعمال مدیریت متمرکز و واحد در راستای بازگشت کیشوندان به جزیره کیش، سه شنبه نوزدهم فروردین در سالن اجتماعات سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد.

مصطفی خانزادی جانشین رییس ستاد مدیریت بحران سازمان منطقه آزاد کیش بر اهمیت رعایت ضوابط قرنطینه که می‌تواند جان انسان‌ها را نجات دهد اشاره داشت و گفت: ضمن اینکه تحقق یافتن این مهم نیازمند به یک ساختار قوی است، حرمت و جایگاه انسان‌ها نیز حفظ می‌شود.

خانزادی خاطرنشان کرد: با دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، اقداماتی که در راستای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در جزیره انجام شده است می‌توانیم جزیره کیش را به‌عنوان یک برند در سطح کشور مطرح کنیم.

وی بر روابط انسانی، عاطفی، هماهنگی و انسجام خوبی که در فضای کشور حاکم است اشاره داشت و افزود: مشارکت‌های مردمی در حوزه‌های مختلف اعم از تهیه ماسک، دارو، نظافت و... کمک بزرگی برای دولت بود و همین اقدامات صورت گرفته در راستای مقابله با ویروس کرونا در کیش نیز با مشارکت مردمی و فعالان بخش خصوصی همراه بود که این اقدام خیرخواهانه قابل تقدیر و قدردانی است.

مصطفی خانزادی با بیان این‌که تعداد ۳۵۰۰ نفر کارگر پروژه‌های ساختمانی و عمرانی، قصد بازگشت به جزیره کیش را دارند و باید ضوابط قرنطینه را براساس مصوبات شورای سلامت کیش رعایت کنند، اظهار داشت: پرسنلی که با تایید مرکز توسعه سلامت کیش شرایط قرنطینه را نداشته باشند به قرنطینه سازمانی انتقال داده خواهند شد.

جانشین رییس ستاد مدیریت بحران سازمان منطقه آزاد کیش بر لزوم رعایت ضوابط قرنطینه ۱۴روزه تاکید کرد و افزود:  اجرای ضوابط قرنطینه به‌صورت سختگیرانه انجام خواهد شد و هیچ فردی به جزیره کیش وارد نخواهد شد مگر اینکه ضوابط قرنطینه را رعایت کند.

وی خاطر نشان کرد: رعایت ضوابط دوره ۱۴روزه قرنطینه، منجربه آرامش خیال ساکنین جزیره کیش خواهد شد.

در ادامه این جلسه سعید پورعلی دبیر ستاد مدیریت بحران سازمان منطقه آزاد کیش، مدیریت متمرکز را با سه فرایند «هدایت، نظارت و تصحیح در فرایندها» عنوان کرد و گفت: مدیریت متمرکز بر ساماندهی بازگشت کیشوندانی که علی‌رغم تاکید و توصیه‌ها مبنی بر عدم مسافرت، خارج از جزیره کیش هستند، با محوریت بررسی ظرفیت بیمارستان کیش و فشار اجتماعی و نظارتی با همکاری و هماهنگی اعضای این ستاد قابل اجرا است.

پورعلی بر لزوم تعادل و منش در مدیریت مجموعه‌ها اشاره داشت و گفت: با سیاست‌های تعریف شده، مسائل اجتماعی، درمانی، اقتصادی، و به خصوص بهداشت و درمان از اهمیت بالایی برخوردار است و باید به این موضوعات توجه ویژه شود.

پورعلی درخصوص مدیریت بازگشت کیشوندان به جزیره کیش گفت: با همت مرکز توسعه سلامت و بیمارستان کیش فرایندهای بیماریابی، نقاهتگاه و قرنطینه خانگی و سازمانی و ارائه خدمات درمانی به بیماران جزیره کیش فراهم شده است.

وی بر ضرورت وظایف شورای بحران و انسجام در فرایند مدیریت بازگشت کیشوندان به جزیره کیش اشاره داشت و گفت: ضمن اینکه اقداماتی از فرودگاه مبدا تا مقصد انجام می‌شود، اجرای ضوابط قرنطینه و مسئولیت فرآیند اجرای ضوابط بهداشتی، تیم‌های نظارتی از پیش تعیین شده است و نظارت‌های اعمالی با کنترل و همکاری مراجع قضایی در دستورکار این شورا قرار گرفته است.

سعید پورعلی گفت: نیروهایی در گیت خروجی و همچنین در حوزه‌های گردشگری، حمل و نقل، نیروهای سپاه، انتظامی، حفاظت فیزیکی سازمان در نظر گرفته شده است تا نظارت و کنترل خوبی از ورودی‌های جزیره کیش داشته باشیم.

دبیر ستاد مدیریت بحران سازمان منطقه آزاد کیش درخصوص پیش‌بینی فرآیند دریافت تعهدنامه و انتقال آنان به محل قرنطینه، افزود: اداره پشتیبانی سازمان منطقه آزاد کیش با همکاری بخش‌های خصوصی ارایه سرویس درب منازل خانوارهای تحت قرنطینه انجام خواهد شد.

محمد پورسینا مدیر روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش درخصوص تسهیل فرایند مدیریت بازگشت کیشوندان به جزیره کیش، گفت: می‌توانیم با تعیین سخنگو، فرایند اجرای ضوابط قرنطینه بازگشت کیشوندان به جزیره کیش و اقدامات صورت گرفته در این زمینه، اطلاع‌رسانی شود.

محمدرضا رضانیا رییس مرکز توسعه سلامت و سخنگوی شورای سلامت کیش نیز در این جلسه بر اهمیت رعایت ضوابط قرنطینه پانزده هزار کیشوند و بازگشت آن‌ها به جزیره کیش را به عنوان کار بزرگ و مهم عنوان کرد و گفت: رعایت ضوابط قرنطینه چه سازمانی و چه غیرسازمانی، کارگری، تجاری و... الزامی است و عدم رعایت این ضوابط، زنجیره شیوع بیماری را در سطح جزیره کیش گسترش خواهد داد.

مهدی نجاری سرپرست و عضو هیات امنای اپراتور تلفن همراه سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه اپلیکشن با سه محوریت نام‌نویسی، حمایت از اصناف آسیب‌پذیر و ارتباطات و کنترل افراد تحت قرنطینه خدمات ارایه می‌دهد، اظهار داشت: در بخش نام‌نویسی تاکنون تعداد 1896 نفر موفق شدند در سامانه پیامکی 10000934 نام‌نویسی کنند و درخواشت بازگشت به جزیره کیش را داشته باشند که این افراد به تفکیک فروردین 83 درصد، اردیبهشت 14 درصد، خرداد و تیر هر کدام 1 درصد درخواست بازگشت به جزیره کیش را داشتند.

نجاری خاطر نشان کرد: سه نوع پیامک به کسانی که دارای کارت کیشوندی فعال، غیرفعال و یا نسبت به دریافت کارت کیشوندی خود اقدام نکرده بودند طبق اولویت‌بندی به آنان اطلاع‌رسانی شد.

وی افزود: شهرهایی که درخواست بازگشت به جزیره کیش را داشتند به ترتیب: تهران، بندرعباس، شیراز، اصفهان، مشهد، اهواز، تبریز، رشت و ساری بوده است.

مهدی نجاری عنوان کرد: برای حمایت از اصناف آسیب‌پذیر شرایطی را در اپلیکشن فراهم کرده‌ایم که صنف مورد نظر را تبلیغ کنیم و همچنین موضوعات فرهنگی و اجتماعی نیز از دیگر امکانات این آپ است.

وی درخصوص کنترل افراد تخت قرنطینه توسط لوکشن گفت: با استفاده از لوکشن این آپ می‌توانیم جهت کنترل این افراد درخصوص موضوعات مختلف با نظارت سازمان منطقه آزاد کیش ارتباط گرفت.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.