دکتر رضانیا ضمن تقدیر از آن دسته از هم‌وطنانی که با توصیه‌های بهداشتی در مقابله با کرونا همراه بوده‌اند، بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی توسط عموم مردم تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش، رئیس مرکز توسعه سلامت کیش با تأکید بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک گفت: ماسک نقش بسیار مهمی در جلوگیری از انتقال ویروس کرونا دارد همه مردم  به‌ویژه برای سالمندان و کسانی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند در هر مکانی که هستند ملزم به رعایت فاصله‌گذاری و استفاده از ماسک هستند.


دکتر رضانیا افزود: آموزش و اطلاع‌رسانی گسترده‌ای در خصوص اهمیت استفاده از ماسک در پیشگیری و انتقال ویروس در کیش صورت گرفته ولی همچنان باید درزمینه آگاه‌سازی به مردم در خصوص رعایت فاصله اجتماعی و موارد بهداشتی، کاهش رفت‌وآمدهای غیرضروری توجه بیشتری کرد.


وی بابیان اینکه در شرایط فعلی استان هرمزگان و تعداد رو به افزایش مبتلایان، تأکید کرد: تداوم بی‌توجهیبه شیوه‌نامه‌های بهداشتی می‌تواند منجر به شیوع بیشتر این بیماری و اوج دوباره آن در آینده نزدیک شود.


رئیس مرکز توسعه سلامت کیش همچنین بر مقوله ماندن در خانه به‌عنوان بهترین راهکار قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، تأکید کرد و افزود: با توجه به آگاهی مردم از توصیه‌های بهداشتی لازم است از ترددهای غیرضروری خودداری کنند چرا که این ویروس در حال جولان دادن است و کوچک‌ترین سهل‌انگاری باعث افزایش موارد ابتلا و خدای‌ناکرده فوت خواهد شد.


رضانیا گفت: شکست کرونا در صورتی موفق خواهد بود که همه اصناف به پروتکل‌های بهداشتی توجه کنند و موازین بهداشتی رعایت شود.


وی تأکید کرد: ازسرگیری فعالیت صنوف باهدف تأمین معیشت مردم به معنای دور شدن از خطر ابتلا به کرونا نیست، باید توصیه‌های بهداشتی را مدنظر قرار دهیم.


وی در پایان با اشاره به پلمپ تعداد قابل‌توجهی از صنوفی که این موازین بهداشتی را رعایت نمی‌کردند گفت: در این زمینه با هیچ‌کس تعارف نداریم و در صورت مشاهده و یا گزارش‌های مردمی با متخلفین برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.