فرمانده نیروی انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش در گفت‌وگو با ایرنا بر پیگیری مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و شورای سلامت جزیره تاکید کرد و گفت: تا شکست کامل کرونا در کنار کادر سلامت می‌مانیم.

سرهنگ علی اصغر جمالی در خصوص نقش نیروی انتظامی در مقابله با کرونا گفت: ما از ابتدای شیوع ویروس کرونا همکاری لازم را با کادر درمانی داشته‌ایم و ماموریت ما کمک به کنترل شرایط این بیماری در جزیره است و در این زمینه تمام حوزه ها از جمله پلیس راهور، پلیس انتظامی و  پلیس اداره نظارت بر اماکن عمومی و اصناف در کنار همکاران کادر درمانی تا شکست این ویروس فعالیت خواهند داشت. ما مصوبات ستاد ملی کرونا و شورای سلامت در کیش را با جدیت دنبال خواهیم کرد. او در ادامه یادآور شد: در کنار نظارت پلیس بر مردم و اماکن خود این ماموران هم در خطر ابتلا هستند که امیدواریم با رعایت اصول بهداشتی توسط مردم در جامعه خطر ابتلا آنها کمتر شود. همچنین ما آن دسته از همکارانی را که دارای علائم مشکوک باشند یا از مرخصی بازگشته باشند را به قرنطینه خانگی می‌فرستیم و به صورت مرتب به ضدعفونی یگان‌ها، توزیع ماسک و اقلام بهداشتی بین کارکنان می‌پردازیم. 

جمالی در خصوص وضعیت کرونا در بین متهم‌ها گفت: همه متهمان قبل از انتقال به محل نگهداری توسط کادر بهداری غربالگری می‌شوند و خوشبختانه تاکنون موردی در محل‌های نگهداری مجرمان دیده نشده است.

نباید بگذاریم مردم احساس ناامنی کنند

سرهنگ جمالی همچنین با اشاره به این که دو بعد عینی امینت و احساس امنیت به موازات هم مطرح می‌شوند گفت:  وجه عینی با اقدامات پلیس و حضور در ماموریت‌ها در طول شبانه روز ایجاد می‌شود و شاید خیلی هم برای مردم قابل لمس نباشد اما احساس امنیت -که شاید مهم‌تر از وجه عینی است- با حضور اجتماعی پلیس ایجاد می‌شود؛ زیرا در بسیاری از اتفاق‌ها و مسائل، پلیس اولین کسی است که در صحنه حضور پیدا می‌کند که خود این حضور امنیت‌آور است و ما هم سعی می‌کنیم رسالت اجتماعی خود را به بهترین وجه انجام دهیم. او در ادامه افزود: گاهی این احساس امنیت توسط یک رسانه و با خبری کذب خدشه‌دار می‌شود که در این بین وظیفه نیروی انتظامی است که با همکاری معاونت اجتماعی و بالاخص خبرگزاری‌ها و رسانه‌های معتبر کشور از انتشار این‌گونه اخبار جلوگیری و نگذارند مردم احساس ناامنی کنند.

فرمانده نیروی انتظامی کیش با اشاره به نظرخواهی‌های صورت گرفته از مردم، وضعیت جزیره را از نظر هر دو بعد عینی و احساسی امنیت مطلوب ارزیابی کرد و افزود:خوشبختانه در جزیره کیش در هر دو بعد عینی و احساسی، کیشوندان بالای ۹۵ درصد رضایت دارند که این وظیفه ما  را در جزیره سنگین تر می‌کند و برای حفظ این میزان از امنیت به حمایت مردم و رسانه‌ها از نیروی انتظامی نیاز داریم.
سرهنگ جمالی همچنین از کاهش سرقت و سایر جرائم در چهار ماهه نخست امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: پلیس کیش توانسته با انجام ماموریت هایی در چهار ماه اول امسال، سرقت را ۱۰ درصد و سایر جرائم را ۳۵ درصد کاهش دهد و در مقابل  ۳۵ درصد ضریب امنیت را افزایش دهد و از همین‌رو در بعد امنیتی جزیره وضعیت مطلوبی دارد.  او در عین حال حفظ این وضعیت را در گروی شرایط اقتصادی جامعه دانست و افزود: شرایط سخت اقتصادی زمینه‌ساز ایجاد جرائم می‌شود؛  بالاخص برای افراد بیماری  که در این شرایط کرونا درآمدشان کم یا قطع شده است .

جمالی با یادآوری نقش سایر ارگان ها در موضوع سرقت گفت:‌ در کیش جرایم و سرقت ها خرد هستند ولی همین هم برای ما که خواهان یک جامعه مطلوب هستیم زیاد است و در این رابطه پیگیری‌ها و جلسات تعاملی لازم را با دیگر سازمان‌ها مانند سازمان منطقه آزاد و معاونت فرهنگی و اجتماعی برگزار می‌کنیم و تمام نهادها و ارگان‌ها را پای کار می آوریم تا وضعیت بهتری را رقم بزنیم.

 

هوشمندسازی پلیس یکی از ماموریت‌های اصلی ماست

تاکید بر به‌روز بودن پلیس برای مقابله با جرائم سایبری از دیگر محورهایی بود که در این گفت‌وگو مورد بحث قرار گرفت. فرمانده نیروی انتظامی در این خصوص گفت : پلیس فتا برای مبارزه با جرایم سخت افزاری و نرم افزاری راه‌اندازی شده است که در حوزه کشف بسیار خوب عمل می‌کند ولی ما در این زمینه باید مدام خود را به‌روز کنیم. از همین‌رو یکی از ماموریت های ما در سال ۹۹ هوشمند سازی است. بنا داریم از ابزارهای نوین برای کشف و مقابله با جرایم استفاده کنیم و برای ارایه خدمات نیز ابزار جدید به کار گیریم تا حضور و مراجعات مردم را کمتر کنیم.
در حوزه تبلیغات هم ما از طریق معاونت اجتماعی چه از طریق سایت و چه از طریق خبرگزاری های رسمی و پلیس فتا هشدار های لازم را به گوش مردم می‌رسانیم و آنها را ایمن و واکسینه می‌کنیم

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.