رئیس دادگستری کیش از واریز قطعی مبلغی بالغ بر ۳میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال توسط خیرین پویش مهر، و آزادی ۱۱نفر از زندانیان جرائم غیرنقدی خبر داد.

یاسین مطهری‌زاده پیش از ظهر امروز در آیین آزادی زندانیان مالی غیرعمد که در دفتر امام جمعه جزیره برگزار شد، ضمن گرامیداشت شهدای جنگ تحمیلی و همه‌ کسانی که در راه حراست از وطن تلاش کردند، اظهار داشت: مبلغی که با تلاش، همت و نوع‌دوستی جامعه مومن و متدین، تهیه و پرداخت شد، مبلغی بالغ بر 3میلیارد و 600 میلیون ریال بود که موجبات آزادی 11 نفر را فراهم کرد.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از این زندانیان، خانم‌های سرپرست خانواده بودند تصرح کرد: حرکت‌های خیرخواهانه‌، علاوه بر فراهم کردن موجبات آزادی این افراد و بازگشت‌شان به کانون خانواده، قطعا اثر وضعی دیگری از جمله ایجاد امنیت در جامعه را فراهم می‌سازد.

رئیس دادگستری کیش  ادامه داد: گسترش فرهنگ انفاق و نوع‌دوستی و کمک در جامعه از نتایج چنین همدلی‌های مومنانه‌ای است.

سعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش هم در این نشست، با بیان اینکه این پویش ریشه در محرم دارد، گفت: هر کار خیری که وابسته به دولت نباشد، برکت مضاعف دارد، و مردم از آنچه متعلق به خودشان هست می‌بخشند و کلام صریح قرآن را در حوزه اتفاق به جا می‌آورند.

وی با تاکید بر اینکه این حرکت، علاوه بر کار فرهنگی، کاری اعتقادی است که مصداق بارز و برجسته‌ی نوع‌دوستی و اهتمام به امور مسلمین بر پایه‌ توانمندی‌های مردمی به شمار می‌رود افزود:پیش از این شاهد سه پویش "زلزله" ،"سیل" و "همدلی مومنانه در دوران کرونا" در جزیره بودیم و مردم ثابت کردند که در حرکت‌های خیرخواهانه و همدلی، کوتاهی نمی‌کنند. 
همچنین رحمان سادات نجفی مدیرعامل جامعه بازاریان کیش با تاکید بر اینکه این حرکت، تداخلی با کمک‌های ستاد دیه ندارد، اظهار داشت: این ایده از هیئت محبان حضرت مهدی(عج) آغاز شد و با کمک‌های خیرین ادامه پیدا کرد، گفت: این حرکت خداپسندانه تا اربعین سیدالشهدا ادامه خواهد داشت.

امام جماعت مسجد امیرالمومنین کیش، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و شهدای این حوزه، ضمن اشاره به ایام شهادت حضرت رقیه(س)، اظهار داشت: این حرکت فرهنگی، معامله‌ای بود که با حضرت سیدالشهدا انجام شد و مردم ولایتمدار و محب اهل بیت(ع)، مراسم امسال محرم را اینگونه به جا آوردند و درنتیجه امروز شاهد آزادی 11 نفر بدهکار از بند هستیم.

حجه‌الاسلام عبدالرحمان یوسف‌پور، با تاکید بر اینکه در محضر خداوند، انجام‌دهنده‌ کار خیر، از خود عمل هم زیباتر است، ادامه داد: بعضی تصمیم‌ها از آسمان نازل می‌شوند، و این ایده که مخارج نذورات هیئات امسال که امکان برگزاری مجلس وجود نداشت، به آزادی زندانیان اختصاص یابد، قطعا الهامی الهی بود که به ذهن این بانیان خیر رسید.

محمد عباسی، دادستان کیش نیز در پایان نشست ضمن قدردانی از خیرینی که در آزادی زندانیان غیرعمد نقش داشتند، اظهار داشت: زیباترین لحظه‌ای که در شغل ما وجود دارد، آزادی زندانیان است و هرگاه که بنا بر جرمی خصوصا غیرعمدی، حکم حبس صادر می‌شود غم سنگینی بر دل مجریان قضایی می‌نشیند.

امروز ظهر سه‌شنبه یکم مهرماه، طی آئینی در دفتر امام جمعه کیش، مبالغ بدهی زندانیان جرائم غیرعمدی که در «پویش مردمی مهر» با همکاری امام جمعه محترم، دادگستری کیش و همت و کمک‌های مؤمنانه هیئت محبان حضرت مهدی (عج)، کیشوندان، خیرین و رسانه‌ها، مقدمات آزادی آنان فراهم شده بود، واریز قطعی شد تا پس از مراحل اداری، از بند رهایی یافته و به آغوش خانواده‌های خود باز گردند.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.