رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در شبانه روز گذشته، دو بیمار کرونایی دیگر در هرمزگان جان باختند و شمار فوتی‌ها به ۷۹۴ نفر افزایش یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در شبانه روز گذشته، دو بیمار کرونایی دیگر در هرمزگان جان باختند و شمار فوتی‌ها به ۷۹۴ نفر افزایش یافت.

دکتر حسین فرشیدی صبح امروز(۱۹ مهرماه) در جمع خبرنگاران، افزود: در حال حاضر ۲۰۰ بیمار در بیمارستان‌ها با تشخیص کووید ۱۹ بستری اند که از این شمار ۵۰ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه (آی سی یو) هستند و حال ۲۵ نفرشان وخیم است.

وی با بیان اینکه در سه هفته اخیر آمار ثابتی از موارد ابتلا و فوتی کرونا در استان به ثبت رسیده که این خبر خوبی نیست و آمار باید کاهش یابد، اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون مورد مثبتی از آنفلوآنزا در استان ثبت نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه واکسن آنفلوانزا هنوز در اختیار داروخانه‌ها قرار نگرفته است از مردم خواست به داروخانه مراجعه نکنند، تصریح کرد: تاکنون ۱۰ هزار واکسن آنفولانزا در استان به مادران باردار، دیالیزی ها، بیماران بد حال و همراه با بیماری‌های مزمن و کادر پزشکی تزریق شده است.

فرشیدی با بیان اینکه از این هفته تزریق واکسن به بیماران پر خطر آغاز می شود، اضافه کرد: در حال حاضر بیشترین آمار فوتی به سه شهرستان بندرعباس، قشم و کیش اختصاص دارد که به علت تردد بیشتر در این شهرستان‌ها رعایت نکات بهداشتی ضرورت بیشتری دارد.

وی با بیان اینکه از این هفته در مبادی ورودی شهرستان‌های بندرعباس، قشم و کیش از افراد تب سنجی می‌شود، عنوان کرد: افراد با دیدن اولین علائم بیماری به مراکز درمانی مراجعه و دو هفته خود و افرادی که با بیمار در ارتباط بودند قرنطینه شوند.

وی به مردم توصیه کرد همچنان زدن ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و برگزار نشدن اجتماعات بزرگ بهترین راه جلوگیری از ابتلا به کروناست.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.