با افزایش 5 هزارتومانی، قیمت گاز مایع خانگی از 21 هزار تومان به 26 هزار تومان افزایش پیدا کرد.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش، جلسه ستاد تنظیم بازار جزیره کیش صبح امروز سه‌شنبه 30 دی 99 برگزار شد که یکی از خروجی‌های این جلسه افزایش 5 هزارتومانی گاز مایع و رساندن مبلغ نهایی به 26 هزار تومان اعلام‌شده است.
جلسه موردبحث با حضور نمایندگانی از سازمان منطقه آزاد کیش (مدیر بازرگانی، نماینده حراست، نماینده بازرسی، نماینده معاونت عمرانی، نماینده معاونت گردشگری، نماینده توسعه مدیریت و نماینده معاونت فرهنگی و اجتماعی)، نماینده اداره اماکن عمومی، نمایندگان جوامع (پذیرایی، بازاریان و هتلداران) و نماینده شرکت نفت برگزار و با ارائه نظرات موافق و مخالف ادامه یافت که درنهایت با رأی گیری بین حاضران افزایش قیمت گاز مایع از 21 هزار تومان به 26 هزار تومان را مورد تصویب اکثریت قرار گرفت.
شنیده‌های صبح کیش حاکی از آن است که مسئله افزایش قیمت به‌شدت موردحمایت دو نماینده بازرگانی و بازرسی سازمان منطقه آزاد کیش بوده و یکی از دلایل تصویب افزایش قیمت نیز پافشاری این دو نماینده تأثیر گذار حاضر در جلسه ذکرشده است.
افزایش مجدد قیمت سیلندر گاز در کیش در حالی انجام شد که شرکت کیش گاز دو ماه قبل نیز با افزایش تعرفه و کاهش سرویس‌دهی باعث ایجاد مشکلاتی برای ساکنان جزیره کیش شده بود.
مشخص نیست افزایش قیمت گاز با توجه به افزایش کدام پیش‌فاکتورها صورت گرفته چراکه هر چه جستجو کردیم به گران شدن هیچ‌کدام از مواد و ابزار ارائه خدمات مرتبط با این شرکت در روزها و ماه‌های گذشته دست نیافتیم.
جالب‌تر آن‌که یکی از وظایف و علل تشکیل ستاد تنظیم بازار حمایت از مصرف‌کننده نهایی (مردم) و تلاش در جهت کاهش قیمت کالاهای اساسی در شهرها است و نکته تعجب‌برانگیز جلسه امروز حمایت قاطع نماینده سازمان منطقه آزاد کیش از کیش گاز و زدن مهر تأیید بر درخواست افزایش قیمت گاز توزیعی توسط این شرکت بوده است.
سازمان منطقه آزاد کیش به‌عنوان بالاترین نهاد حکومتی در جزیره با تصویب این قیمت نه تنها کوچک‌ترین قدمی در راستای کاهش فشارهای مالی طی ماه‌های گذشته و در روزهای سخت کرونایی بر مردم برنداشته بلکه با تصویب قیمت جدید گاز مایع، خود باری بر دوش کیش‎وندان افزوده است.
حال باید دید نهادهای نظارتی و دادستان جزیره کیش به این افزایش بی‌مورد قیمت گاز چه واکنشی نشان خواهند داد.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.