به همت سازمان منطقه آزاد کیش درمانگاه کووید 19 راه اندازی، تجهیز و بهره برداری شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش، دکتر رضانیا رئیس مرکز توسعه سلامت و سخنگوی شورای سلامت کیش در این خصوص گفت :این درمانگاه با  مساحت 108 متر مربع ،شامل دو اتاق و تجهیزات لازم، در مجاورت مرکز خدمات جامع سلامت بوعلی واقع در سفین ، با سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش آماده سازی و چند روزی است در حال ارائه خدمات به مراجعان دارای علائم کرونا می باشد .
وی افزود:مراجعین به درمانگاه توسط مراقب سلامت مورد بررسی و ارزیابی از نظر علایم کووید قرار می گیرند و پس از ثبت اطلاعات، در صورت نیاز به پزشک ارجاع می شوند. پزشک در صورت شک به بیماری کووید، بیمار را برای انجام نمونه گیری به کانکس نمونه گیری ارجاع می نماید.
رئیس مرکز توسعه سلامت گفت :در این درمانگاه پزشک ،کارشناس آزمایشگاه ،مراقب سلامت و کارشناس مبارزه با بیماریها کلیه امور مربوط به کووید 19شامل :معاینه ،تهیه لیست نمونه گیری و نوبت دهی ،ارجاع بیماران جهت انجام نمونه گیری،ثبت اطلاعات مرتبط توسط مراقبین،جواب دهی آزمایشات،نمونه گیری و صدور گواهی انجام آزمایش انجام میشود.
دکتر رضانیا در مورد ساعات فعالیت این درمانگاه نیز افرزود :همه روزه در دو شیفت کاری صبح و بعد از ظهر فعالیت این مرکز دایر میباشد .
دکتر رضانیا با بیان اینکه  بخش خصوصی توان و ظرفیت بالایی برای پشتیبانی از حوزه بهداشت و درمان رادارد افزود: از کمک های سازمان منطقه آزاد و جناب آقای دکتر مظفری به جهت حمایت های بی دریغ ، علی الخصوص در دوران همه گیری کرونا و ساخت این درمانگاه نقش مهمی داشته اند سپاسگزاریم. این امر نشان از اهمیت موضوع سلامت و بهداشت مردم در کیش دارد و امیدواریم با همین حمایت ها و پیگیریها زیرساخت های بهداشتی و درمانی بصورت مداوم مورد توجه قرار گرفته و به همت کلیه بخش های دولتی و خصوصی اقدامات مناسبی در شان مردم شریف کیش برداریم .

وی تاکید کرد در حال حاضر همه بخش ها در کیش که وظیفه خدمت رسانی به مردم را دارند تمام تلاش خود را معطوف به این کرده‌اند که بحران کرونا کنترل شود. همه همدل شده‌ایم تا کیش زیبا و کشور از این بحران خارج  شود و ما خدمتگزاران مردم عزیز در مرکز توسعه سلامت  هم ،همچون ماه های گذشته تمام توان خود را برای این منظور بسیج کرده ایم و همچنان با پشتوانه حمایت و همراهی مردم و مسئولین عزیز تا آخرین لحظه در صحنه هستیم.

سخنگوی شورای سلامت افزود: مردم باید بدانند رعایت پروتکل های بهداشتی ، انتخابی است که برای زندگی و مقابله با بیماری و خدای نکرده  مرگ است و اگر ما می خواهیم کرونا را شکست دهیم رمز آن رعایت دقیق این پروتکل ها و قطع زنجیرههای انتقال است و باید برای رسیدن به این هدف ،تلاش کنیم.

رضانیا با بیان اینکه در این مرحله از همه گیری ویروس کرونا، عمده انتقال از طریق تماس های نزدیک در محل های کار و به ویژه محیط خانگی ناشی میشود، افزود: بیماران با علائم کم ،که در منزل کار مداوا را پیگیری می کنند و دیگر بیماران بستری شده پس از ترخیص از بیمارستان می بایست به مدت ۲ هفته پس از تشخیص سرپایی و یا ترخیص از بیمارستان اصول جداسازی از دیگر افراد را رعایت کنند.
وی ادامه داد: بیماران مذکور در کنار رعایت تمام شیوه نامه های بهداشتی می بایست وسایل شخصی و همچنین محل خواب و غذاخوری خود را از دیگر افراد خانواده جدا نمایند.
سخنگوی شورای سلامت گفت: مبتلایانی که توانایی فراهم کردن این شرایط را ندارند، می توانند به نقاهتگاه ها مراجعه کنند.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.