رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی ویژه کیش از کلاهبرداری ۱۱ میلیون تومانی به بهانه فروش مانتو به یکی از غرفه داران جزیره کیش با دریافت بیعانه خبر داد.

 به گزارش صبح کیش، سرهنگ محمدرضا رضایی در خصوص کلاهبرداری در فضای مجازی هشدار دادو گفت: در هنگام خرید در فضای مجازی، از دادن هرگونه بیعانه خودداری کنید.

وي افزود: در هفته گذشته یکی از غرفه داران جزیره در یکی از سایت‌های واسط با آگهی تحت عنوان ارسال مانتو به سراسر کشور پس از ارتباط با فرد ثبت کننده آگهی ۱۱ میلیون تومان را به عنوان بيعانه به حساب فروشنده واريز كرده و پس از آن به بعد راه‌های ارتباطی فروشنده به شكل ناگهاني مسدود كردند.

رئیس پلیس فتا کیش با اشاره به اینکه پلیس فتا سایت‌هایی مانند دیوار و شیپور را ملزم به نوشتن پیام اخطاری در هنگام خرید کاربران كرده است، اما متأسفانه برخی از کاربران فضای مجازی به این اخطار‌ها بی توجه هستند، اعلام داشت: کارشناسان این پلیس با اقدامات فنی و پلیسی بر روی آگهی ارائه شده موفق به شناسایی فرد کلاهبردار و معرفی او به مرجع قضایی كردند.
 
سرهنگ رضایی با هشدار به ساكنان و گردشگران در خصوص این شیوه کلاهبرداری، افزود: قبل از پرداخت وجه حتماً از کیفیت و قیمت کالا اطمینان حاصل کنید، تا کالا را از نزدیک ندیده اید به هیچ عنوان مبلغی برای ودیعه واریز نکنید، پایین بودن بیش از حد قیمت می‌تواند ترفندی از سوی کلاهبرداران باشد و در پایان سعی کنید خرید و فروش کالا‌های خود را به صورت حضوری در شهر و یا استان محل سکونت خود انجام دهید.

وی با تأکید بر خدمات رسانی آنلاین پلیس فتا در حوزه‌های مختلف به ویژه دریافت مشاوره گفت: مردم می‌توانند هر گونه مشاوره و راهنمایی را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir بخش فوریت‌های سایبری به صورت آنلاین دریافت كنند.
برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.