رییس بیمارستان کیش گفت: با توجه به گسترش شیوع ویروس کرونا هم اکنون روند شناسایی بیماران مبتلا به این ویروس در جزیره از مسافران به سمت کیشوندان تغییر ماهیت داده است.

به گزارش صبح کیش، مصطفی نادعلی‌نژاد با اشاره به اینکه سیر صعودی بیماری این جزیره در فروردین ۱۴۰۰ نسبت به اسفند ۱۳۹۹ حدود ۲.۵ برابر رشد داشته است اظهار اشت: اسفند ماه نسبت بیماران شناسایی شده شامل ۷۰ درصد مسافران و ۳۰ درصد کیشوندان بود.

وی اضافه کرد: اما اکنون این روند تغییر ماهیت داده به طوریکه ۶۰ درصد از بیماران شناسایی شده کیشوندان و ۴۰ درصد نیز مسافران هستند و عمده علت آن سیر میهمانان در جزیره و انتقال بیماری به ساکنان است.

رییس بیمارستان کیش اضافه کرد: اسفند ۹۹ از یک هزار و ۲۰ تست انجام شده ۱۲۰ بیمار مبتلا به کووید شناسایی شده بودند که این روند در ۱۷ روز اول فروردین شمار ۱۲۰ بیمار شناسایی شده با ۷۰۰ تست گرفته شده است.

وی گفت: شورای سلامت جزیره به تاسی از ستاد ملی کرونا در راستای کاهش سیر بیماری و قطع زنجیره شیوع تصمیم به تعطیلی برخی مشاغل غیر ضروری و تاثیر گذار در روند شیوع گرفته که تحقق اهداف این اقدام نیازمند همکاری مردم و صاحبان صنوف است.

احتمال افزایش آمار مواد مثبت و بستری‌ها

نادعلی نژاد با بیان اینکه احتمال می‌رود در ۱۴ روز آینده تعداد شناسایی افراد مثبت و بیماران بستری در بیمارستان افزایش داشته باشد افزود: با توجه اینکه در ایام پایانی سال گذشته تعداد بستری‌ها در بیمارستان از یک تا ۲ نفر در روز تجاوز نمی کرد هم اکنون به ۱۰ تا ۱۱ نفر رسیده است.

وی یادآور شد: بیمارستان کیش با همراهی شورای سلامت آماده مقابله با این بحران است به طوریکه هم اکنون روزانه در ۲ نوبت نسبت به نمونه گیری می‌شود که در صورت ضرورت به سه نوبت قابل افزایش است.

رییس بیمارستان کیش گفت: همچنین هم اکنون روزانه حداکثر ۹۲ فقره تست PCR در این جزیره اخذ می ‎شود که با افزایش نوبت تست گیری به سه مورد این روند نیز تا ۱۵۰ مورد تست در هر روز قابل افزایش است.

تا کنون در این جزیره سه هزار و ۵۹۷ بیمار مبتلا به ویروس کرونا (کووید ۱۹ و نوع جهش یافته انگلیسی) شناسایی شده که نتیجه آزمایش ۲۰ نفر روز گذشته مثبت شده است.

بر اساس مصوبات ستاد اقدامات پیشگیرانه ویروس کرونا در این جزیره برخی فعالیت‌ها و مشاغل در پی اعلام وضعیت قرمز  شیوع این ویروس در جزیره کیش مشمول اعمال محدویت‌ و تعطیلی یک تا ۲ هفته‌ای شد.

طبق این مصوبات برای ۲ هفته فعالیت جنگ‌های شبانه، کشتی‌های تفریحی، کنسرت‌ها، رستوران‌ها و کافی شاپ‌های موزیک دار،  مدارس و آموزشگاه‌ها فرهنگی و هنری، مهدهای کودک، فعالیت‌های فرهنگی و هنری، همایش‌ها ممنوع است.

به منظور سنجش اوضاع جزیره و اتخاذ تصمیم با رعایت سلامت جامعه و حفظ حداقلی اقتصاد جزیره فعالیت‌هایی همچون پلاژ بانوان و آقایان، کلوپ‌ها و تفریحات دریایی، پارک‌های آبی، باشگاه های ورزشی خصوصی و دولتی نیز مشمول تعطیلی یک هفته‌ای شدند.

ورود مسافران به جزیره کیش به علت شیوع ویروس کرونا و اعمال محدویت‌ها در نوروز امسال به نسبت نوروز ۱۳۹۸ از ۵۰ درصد کاهش برخوردار شده است.

جزیره کیش از جزیره های استان هرمزگان با بیش از ۹۱ کیلومتر مربع مساحت در ۱۸ کیلومتری کرانه جنوبی ایران واقع شده است.

این جزیره از دیرباز تاکنون به دلیل موقعیت استراتژیک، زیبایی های بی نظیر و توسعه همه‌جانبه اقتصادی و گردشگری مقصد گردشگران و فعالان حوزه تجارت و اقتصاد بوده و همواره یکی از مطرح ترین مناطق آزاد کشور محسوب می‌شود.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.