مسئول اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی در مرکز توسعه سلامت کیش از اجرای گام پنجم این طرح در جزیره کیش خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش، حسن مجرد گفت: اجرای گام پنجم طرح بسیج ملی مقابله با همه گیری کرونا با عنوان طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با هدف مدیریت و کنترل اپیدمی کووید-۱۹ از طریق بیماریابی فعال، رهگیری حداکثری و واکسیناسیون عمومی مردم در کیش همزمان با سراسر کشور اجرا می شود.

وي گفت: این طرح با رویکرد بیماریابی، رهگیری و واکسیناسیون عمومی به صورت رسمی از سوی وزارت بهداشت به تمامی شبکه‌های بهداشت و درمان سراسر کشور ابلاغ شده و در کیش نیز اجرا میشود.

حسن مجرد افزود: واکسیناسیون گسترده مردم مبتنی بر اولویت‌های تعیین شده در سند ملی، ارائه مراقبت‌ها و خدمات ضروری بهداشتی (حضوری و غیر حضوری) شناسایی زودهنگام موارد مبتلا به کووید-۱۹ و تعیین تکلیف افراد در معرض تماس نزدیک آن‌ها (خانوار و محل کار) مراقبت از گروه‌های در معرض خطر (قرنطینه معکوس) اطمینان از جداسازی و قرنطینه خانگی و غیر خانگی توسعه و بهبود کیفیت درمان سرپایی کووید-۱۹ از سیاست‌های گام پنجم است.

مجرد گفت: سازماندهی تیم‌های بیماریابی، مراقبتی و درمانی، پایش و نظارت ویژه مراکز غربالگری کرونا، تشدید نظارت بر اجرای شیوه نامه ها، و پایش طبق برنامه تدوین شده از مهمترین موضوعات مورد توجه در این گام می‌باشد که مانند گام چهارم با جدیت انجام می شود.

وي افزود: واکسیناسیون گروه‌های هدف با الویتی که اعلام میکنند، رهگیری، رصد فعال و انجام تست مبتلایان و افراد در تماس نزدیک، جداسازی دو هفته‌ای بیماران و موارد مشکوک شناسایی شده، استمرار پوشش مراقبتی و حمایتی مادران و افزایش پوشش سالمندان و همچنین رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی از دیگر اهداف اختصاصی پیش بینی شده در این گام است.

مسئول اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی در مرکز توسعه سلامت کیش گفت: کارکنان بخش بهداشت و درمان ( خصوصی و دولتی)، سالمندان بالای ۸۰ سال، بیماران خاص، کارکنان آرامستان و تعدادی از پاکبان در کیش واکسینه شدند.

مجرد افزود:اجرای اولویت‌های واکسیناسیون بر اساس دستور وزارت بهداشت در دستور کار قرار دارد که با همت و تلاش مدافعان سلامت در مرکز توسعه سلامت کیش، پیگیری و اجرایی میشود که در زمان خود به اطلاع مشمولان رسانده خواهد شد.

وی افزود:امیدوارم شرایط به سمتی پیش برود که محدودیت‌ها و نیاز‌های درمانی کاهش یابد و با تمام توان به سمت واکسیناسیون، مراقبت‌ها و حمایت‌های لازم حرکت کنیم.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.