فرمانده ویژه انتظامی و پایگاه دریابانی کیش،  "حفظ امنیت شعبات اخذ رای" را نیز از مسئوليت‌های نیروی انتظامی عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش،سرهنگ علی‌اصغر جمالی بیان داشت: اصحاب رسانه دغدغه‌ی خدمت به مردم را دارند و همواره بازو و یار نهادهای اجتماعی جزیره بوده‌اند.
وی حضور حداکثری و پرشور و مشارکت مردم را مؤلفه‌ی اصلی انتخابات دانست و گفت: مشارکت مردم باید دغدغه‌ی ما باشد
جمالی، سلامت جامعه را از دیگر مولفه‌های قابل‌اعتنا در انتخابات عنوان کرد و افزود: به علت همه‌گیری ویروس کرونا، سلامت موضوعی است که مورد اهمیت ویژه می‌باشد و باید شرایطی فراهم شود که در این زمينه هیچ مشکلی برای مردم پیش نیاید.
وی سومین مولفه‌ی قابل اهمیت در انتخابات را، امنیت دانست و تصریح کرد: این بخش به عهده‌ی پلیس می‌باشد و از اوایل پاییز سال گذشته و همزمان با نام‌نویسی کاندیداها آغاز شده است، بنابراین نیروی انتظامی از مهم‌ترین سازمان‌های تاثیرگذار در بحث انتخابات بوده و تاکنون با حضور، نظارت و رصد تبلیغات کاندیداها به این امر استمرار دارد.
سرهنگ جمالی با تاکید بر مداومت نظارت پلیس بر تبلیغات تا پیش از زمان رای‌گیری تصریح کرد: جزیره کیش تا امروز هیچ تخلفی از طرف کاندیداها نداشته و معدود تذکراتی به حامیان آنان داده شده است.
فرمانده ویژه انتظامی و پایگاه دریابانی کیش، "حفظ امنیت شعبات اخذ رای" را نیز از مسئوليت‌های نیروی انتظامی عنوان کرد و گفت: از ماه‌ها پیش آموزش نیروهای دخیل در این امر آغاز شده و این امنیت با همراهی سایر نهادها، به نحو احسن انجام خواهد شد. وی این امنیت را تا بعد از رای‌گیری و پايان شمارش آرا عنوان کرد.

سرهنگ جمالی، امنیت را از مهم‌ترین وظایف این نهاد در انتخابات عنوان کرد و گفت: در این راستا قرارگاه انسانی امام علی با ۱۱قرارگاه فرعی، تمام تمهیدات ویژه در حوزه استحفاظی خود را دیده و تامین خواهد کرد.

وی تعداد صندوق‌های اخذ رأی را ۲۶ صندوق عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۲۴ صندوق که ۴عدد از آن سیار می‌باشد، در کیش و دو صندوق در لاوان و هندورابی قرار دارند.
جمالی با تاکید بر وظیفه‌ی این نهاد مبنی بر تامین امنیت، ادامه داد: نیروهایی برای حضور در پای صندوق‌ها، آموزش ویژه دیده‌اند و نظم و امنیتی مثال‌زدنی رادر کیش شاهد خواهیم بود.

سرهنگ جمالی طرح "رعد" را از طرح‌های موثر در ایجاد امنیت در کیش، خواند و تصریح کرد: افزایش ۸۵درصدی کشف مواد مخدر در کیش نشان‌دهنده‌ی تشکیلات و اقدامات مثبت و موثر نیروی انتظامی می‌باشد.
وی افزود: این آمار نشان‌دهنده‌ی کشش جامعه به مصرف مواد مخدر است و توجه ویژه‌ی نهادهای اجتماعی و متولیان امر را می‌طلبد تا با فرهنگ‌سازی، به اغنای جوانان پرداخته و اهمیت ورود و جدیت متولیان فرهنگی جزیره را بیش از پیش را میطلبد.

وی همچنین در حوزه فضای مجازی نیز، افزایش ۷درصدی کشف پرونده‌های تشکیل‌شده‌ را همراه با هشدارهای پلیس فتا در رسانه‌های اجتماعی، از دیگر اقدامات موثر پلیس کیش عنوان کرد و افزود: امیدواریم با توجه به شرایط محدودیت‌های کرونایی و عدم تمایل مردم به مراجعه‌ی حضوری به پایگاه‌های پلیس، رضایت آنها با رسیدگی به مطالبات‌شان جلب شده باشد.

سرهنگ جمالی با تاکید بر لزوم قانونی مبنی بر عدم مجوز حضور بی‌خانمان‌ها در کیش و ناهنجاری‌های اجتماعی‌ای که رقم می‌زنند، "خود مراقبتی" به ویژه در حوزه سرقت‌ها را حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: بیشتر سرقت‌های سطح جزیره در مشاعات اتفاق می‌افتد.

وی پایش تصویری را از دیگر مطالبات به‌حق کیش دانست که باید پیگیری شود و گفت: از این ظرفیت برای رصد و پایش جرایم، با کاهش حضور فیزیکی پلیس استفاده شود و دو دوربین چهره‌خوان در مبادی فرودگاه و بندرگاه لازم است که تاکنون به نتیجه نرسیده است.
جمالی در حوزه راهنمایی رانندگی نیز دوربین‌های بیشتری برای رصد و کنترل سرعت غیرمجاز خودروها در بعضی مناطق، لازم دانست و گفت: این امر همکاری شرکت عمران، آب و خدمات کیش را می‌طلبد.
وی در پایان، تسهیل ترخیص وسائل نقلیه مختلف را از تسهیلات ویژه این نهاد عنوان کرد و گفت: وسائل نقلیه‌ای که تا پایان سال۹۹ توقیف شده‌اند، با حداقل مدارک‌هویتی و هزینه‌ی مطابق سال گذشته ترخیص خواهند شد.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.