شیوع پیک جدید بیماری کرونا در کشور و خصوصا در استانهای جنوبی با قدرت سرایت بسیار زیاد آغاز شده است و جزیره کیش نیز هم اکنون تحت تاثیر این پیک قرار دارد.

کیشوندان محترم ،صاحبان اصناف،پروژه ها و گردشگران محترم جزیره زیبای کیش
ضمن آرزوی سلامت برای همه شما عزیزان به استحضار میرساند:همانگونه که مطلع هستید شیوع پیک جدید بیماری کرونا در کشور و خصوصا در استانهای جنوبی با قدرت سرایت بسیار زیاد آغاز شده است و جزیره کیش نیز هم اکنون تحت تاثیر این پیک قرار دارد .قدرت زیاد سرایت این پیک جدید بسیار بیشتر و عوارض ناشی از آن برای مبتلایان نیز نسبت به پیکهای قبلی بیشتر است به نحوی که میزان موارد بستری نیز افزایش چشمگیری در روزهای اخیر داشته است.
لذا از شما عزیزان خواهشمند است به این نکات توجه فرمایید:
1-علائم اولیه ابتلاء در حال حاضر علائمی شبیه به سرماخوردگی شامل:آبریزش بینی ،گلو درد ،سرفه و تب و بی حالی می باشد. پس در صورت بروز این علائم حتما نسبت به رعایت قرنطینه و جداسازی فرد علامت داراز سایرین اقدام فرمایید و با پزشک خود مشورت کنید.
2-جز در موارد ضروری از منزل خارج نشوید و در صورت نیاز به خروج از منزل حتما رعایت قانون شفا (شستشوی مکرر دست ها ،فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک )را جدی بگیرید.
3-از حضور در اماکن پر تراکم از نظر جمعیت جدا پرهیز فرمایید.
4-توجه داشته باشید سن ابتلاء خاصی را نمیتوان در معرض خطر بیشتر ابتلاء مد نظر قرار داد .لذا تمامی گرو های سنی حتی کودکان در معرض خطر هستند.(کودکان ،افراد مسن و زنان باردارنیاز به مراقبت بیشتری دارند)
5-حتی در فضای آزاد نیز رعایت قانون شفا بشدت توصیه میشود.
6-از مسافرت های غیر ضروری خودداری فرمایید.
7-به هیچ عنوان در مهمانی ها و دور همی ها شرکت نکنید.
8-محیط رستوران ها و کافی شاپ ها به علت عدم امکان استفاده از ماسک در حین خوردن و آشامیدن ،از محیط های پر خطر محسوب میشوند.
9-افرادی که واکسن هم دریافت کرده اند میتوانند ناقل بیماری شوند و یا مشکل خفیف بیماری را داشته باشند.
نکته:تزریق واکسن تنها از بروز علائم شدید و ابتلاء به اشکال شدید بیماری پیشگیری نموده و باعث کاهش میزان بستری و مرگ و میر میگردد.
10-صاحبان محترم صنوف،صنایع و پروژه ها مکلف به رعایت تمام شیوه نامه های بهداشتی در محیط کار خود و توسط پرسنل تحت امر خود می باشند و همچنین تدابیر لازم برای عدم سرویس دهی به مراجعینی که شیوه نامه های بهداشتی را رعایت نمیکنند ،مد نظر قرار گیرد.
11-روسای محترم ادارات و نهادها ،سازمانها و شرکت ها بایستی اهتمام جدی نسبت به رعایت دقیق شیوه نامه های بهداشتی در محیط کار توسط نیروهای تحت امر خود و مراجعین مجموعه را داشته باشند.

12-تهویه مناسب اماکن سرپوشیده می تواند آلودگی هوا را به میزان قابل توجهی کاهش دهد .لذا خواهشمند است به این موضوع مهم توجه جدی صورت گیرد.
در پایان ضمن استعانت از خداوند متعال در هدایت و همراهی همه ما در تمامی مراحل زندگی خصوصا در این برهه حساس،امیدوارم با تلاش مدافعین سلامت در جزیره کیش که بصورت شبانه روزی و مجدانه در حال مبارزه با کرونا هستند و همچنین همکاری و همیاری همه شما عزیزان همچون گذشته بتوانیم با کمترین عارضه از این پیک عبور کنیم.

برادر و خدمتگزار شما/
دکتر رضانیا
رئیس مرکز توسعه سلامت کیش

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.