رئیس اداره بهزیستی کیش از خدمات رسانی به 200 نفر تحت پوشش سازمان بهزیستی در جزیره کیش خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش، شقایق کهورزاده با اشاره به شعار امسال سازمان بهزيستی با نام هوشمندسازی، محله محوری، سلامت اجتماعی در خانواده است گفت: سكونت حداكثر پنج سال در كيش يكی از شرايط براي بهره مندی از خدمات بهزيستی در جزيره کیش است.

کهورزاده گفت: دو قشر زنان سرپرست خانواده و معلولان افرادی هستند كه تحت پوشش خدمات سازمان بهزيستی قرار دارند.

وی گفت:زنان سرپرست خانوار به دلیل فوت یا طلاق همسر و معلولان نیز براساس نوع و شدت معلولیت تحت پوشش خدمات سازمان بهزیستی قرار می‌گیرند.

رئیس اداره بهزیستی کیش با اشاره به اينكه خدمات به معلولان به تناسب شدت معلولیت متفاوت است گفت: هزینه نگهداری و پرستاری در منزل براي معلولان شديد و خيلی شديد از اين ماه به سقف یک میلیون تومان رسیده است.

وی با اشاره به اينكه سازمان بهزيستی دولتی است و با حمايت خيرين اداره می شود گفت: خدمات بهزیستی در کیش همانند شهر‌های دیگر است و تنها تفاوتی كه در جزيره كيش است خدمات به خانواده های دارای دومعلول است.

كهورزاده با اشاره به مشكل مسكن خانواده های دارای دو معلول در كيش گفت: به دليل نبود نمايندگی بنیاد مستضعفان در جزيره و اينكه سازمان بهزيستی زمينی ندارد كه بخواهد در اختيار اين خانواده ها قرار دهد، خانواده های دارای دو معلول دچار مشكل مسكن شده اند.

وی افزود: در سراسر كشور مراكز سالمندان و شبانه روزی و مراكز روزانه بحث تزريق واكسن كرونا انجام شده است .

كهورزاده گفت: برای کادر فعاليت درمانی مانند كار درمان، گفتار درمان و بینایی سنج تزريق واكسن كرونا انجام شده است و معلولان دارای بیماری خاص، ام اس و معلوليت شديد نیز برنامه ريزی شده تا بتوانند واکسن کرونا دریافت کنند.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.