لزوم شفاف سازی روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش درخصوص عملکرد ضعیف و صرف هزینه های زیاد

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش، روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش یکی از بخش هایی است که در دو سال گذشته مورد انتقادات بسیاری قرار گرفته و با وجود ضعف کاری و رسانه ای، بودجه کلانی صرف فعالیت های خود کرده است.
 روابط عمومی سازمان درحالیکه دارای بیش از  ۱۵ نفر نیروی مستقیم و بیش از ۱۰ نفر در روابط عمومی های شرکت های تابعه سازمان منطقه آزاد کیش به صورت غیرمستقیم و با بکارگیری نیروهای غیربومی و جذب نیرو به صورت حق الزحمه، ظرفیت های زیادی در اختیار دارد به لحاظ عملکرد ضعیف‌ترین دروه کاری خود را سپری کرده است.
عدم تعامل مناسب با خبرنگاران محلی و ایجاد تفرقه بین آنها، یکی از بزرگترین نقاط ضعفِ مشهود روابط عمومی سازمان است که باعث شده نارضایتی و حاشیه های زیادی برای سازمان منطقه آزاد کیش ایجاد شود.
حضور یکی از فعالین اقتصادی و بازاریابی رسانه‌های ملی و از دوستان نزدیک یکی از مدیران سازمان منطقه آزاد کیش از دیگر حاشیه‌های این مدیریت است، که علاوه بر دریافت امکانات رفاهی و حقوق ماهیانه از سازمان منطقه آزاد کیش با گردآوری گزارش عملکردهای مکتوب با قیمت‌های بسیار بالا آنهم در دوره کرونا که انتشار کاغذی اقدامی منسوخ است، هزینه ویراستاری، گردآوری و تهیه مطالب را نیز بصورت مجزا از حقوق خود دریافت می کند.  
در ادامه رفتارهای عجیب و پرحاشیه روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش و فشار مدیر این حوزه، یکی از روزنامه های سرزمین اصلی در اساسنامه یکی از شرکت‌های تابعه سازمان منطقه آزاد کیش تعیین شد تا آگهی های مناقصات و مزایدات این شرکت در این روزنامه کار شود اما دلیل این فشارها از سوی یکی از مدیران سازمان منطقه آزاد کیش و تایید آن توسط یکی از معاونین این سازمان و رییس مجمع شرکت تابعه چه بوده !!؟ آیا معامله ای به دور از چشم ها انجام شده؟
مدیر مسئول روزنامه فوق، دوست مشاور یکی از سرمایه گذاران بخش خصوصی کیش و از طرفی دوست همان مدیر سازمان منطقه آزاد کیش است  و در اینجا شاید بتوان به دلایل انتخاب آن روزنامه پی برد...
در ادامه باید به فاکتورهای مستند سازی مربوط به دو شرکت دانش بنیان که در زمینه فناوری‌های زیست محیطی فعالیت می کنند و منتسب به همین دوستان هستند اشاره کرد که تاکنون با وجود مقاومت های زیاد از سوی روابط عمومی، با تیزبینی مالی سازمان بدلیل عدم همخوانی موضوع فعالیت شرکت ها با محتوای فاکتورها و نبود اسناد مربوطه پرداخت نشده است و البته دیگر کارمند روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش هم پیمانکار مستند سازی همان پروژه و همکار همسر مدیر نامبرده در سازمان منقطه آزاد کیش است.
زنجیره ای از دوستان، خانواده مدیر و برخی کارکنان روابط عمومی سازمان منطقه آزاد ایجاد شده که برای کسب منافع شخصی همگی در چند پروژه و با امکانات و اعتبار و پست دولتی شراکت دارند و در واقع کیش حیات خلوت این افراد شده است.
البته بازرسی سازمان منطقه آزاد کیش هم می تواند با بررسی فاکتورهایی که از شرکت های فناورانه و غیر مرتبط برای فعالیت های رسانه ای صادر شده و یا با بررسی تعرفه های رسمی مستندسازی ها یا انتشار محتوا، رقم های نجومی برخی فاکتورها را اثبات کند.
دراین میان اصحاب رسانه محلی سهمی به حق از بودجه روابط عمومی ندارند و در صورت همراه شدن با نظرات سلیقه ای روابط عمومی سازمان، می توانند بسیار ناچیز از این سفره پر برکت بهره‌مند شوند. انتقاد به رسانه های محلی و ارسال پیامهای تهدیدآمیز به منظور عدم انعکاس عملکرد و اخبار برخی مدیران که مطلوب روابط عمومی سازمان نیستند، نیز از دیگر حاشیه های این مدیریت است.
در چند ماه اخیر با انتصاب دکتر آهنگران مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد کیش نیز حاشیه ها و ضعف های این سازمان دو چندان شد. ناتوانی ایشان در برخورد با منتشر کنندگان فیلم جلسه خصوصی خبرنگاران، و عدم برخورد قابل توجه با  فرد خاطی کار را سخت تر کرد در حالی که طبق گفته مراجع ذیصلاح، فیلم این جلسه اولین بار بدست مدیر روابط عمومی سازمان رسیده و بعد از آن انتشار یافته است و البته منتشر کننده اصلی همچنان از حمایت مدیرعامل سازمان برخوردار است.

اما وجود برخی فاکتورها را نباید فراموش کرد، امثال فاکتورهای وبینار افتتاح پروژه ها با رییس جمهور در نوروز امسال با رقم های ۲۱۰ و ۴۵ میلیون تومان و... و البته رقم هایی عجیب برای ساخت کلیپ های کوتاه که برخی نیز در دوره مدیرعامل قبلی تهیه شده اند و یا توسط پرسنل روابط عمومی تهیه اما با فاکتورهایی صوری ارائه گردیده، خبر از اتفاقات نامناسبی می دهند که لزوم حضور دستگاههای نظارتی را افزایش می دهند.
موسسات و شرکت‌هایی در این میان جهت بهره‌مندی از این سفره اقدام به همکاری صرفا جهت صدور فاکتور های صوری میکنند و کم نیستند موضوعاتی که به اطلاع مسئولین منطقه آزاد کیش و حتی امام جمعه محترم کیش رسیده اما هیچ اقدامی جهت بررسی سلامت اقتصادی مدیران سازمان در منطقه آزاد کیش انجام نشده است.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.