پیرو افزایش شیوع و ميزان بستري و مرگ ومیر ناشی از بیماری کرونا در جزیره کیش مورخ ۱۳مرداد ۱۴۰۰کمیته امنیتی انتظامی ستاد کرونا جزیره کیش تشکیل جلسه داد و مصوباتی را قابل اجرا برای مدت یک هفته و قابل تمدید تا مدت ۲هفته مورد تایید قرار داد که از یکشنبه ۱۷ مرداد به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش،دکتر رضانیا رئیس مرکز توسعه سلامت و سخنگوی شورای سلامت گفت:پیرو افزایش شیوع و ميزان بستري و مرگ ومیر ناشی از بیماری کرونا در جزیره کیش مورخ ۱۳مرداد ۱۴۰۰کمیته امنیتی انتظامی ستاد کرونا جزیره کیش تشکیل جلسه داد و مصوباتی را قابل اجرا برای مدت یک هفته و قابل تمدید تا مدت ۲هفته مورد تایید قرار داد که از یکشنبه ۱۷ مرداد به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.

۱_پیشنهاد کاهش حداکثری تعداد پروازهای ورودی به جزیره کیش داده شده و پیگیریها در حال انجام است که انشالله به شکل حداکثری شاهد کاهش پروازها باشیم.

۲تعطیلی کلیه مشاغل گروه ۲-۳-و۴ در جزیره کیش که لیست آنها در فضای مجازی انتشار داده خواهد شد.

۳_مقرر شد کلیه ادارات و نهادها به استثنای یگان های نظامی،انتظامی،امنیتی، بهداشت و درمان،امدادی،آب و برق،آتش نشانی و اورژانس تعطیل و فقط به صورت شیفت های ضروری فعالیت خود را ادامه دهند.

۴_مقرر شد تردد کلیه شناورهای مسافر بری از مبادی ورودی به جزیره کیش ممنوع شود و فقط ارزاق عمومی و مواد مورد نیاز و ضروری جزیره از طریق شناور بتواند انتقال پیدا کند.

۵_مراکز پذیرایی شامل رستوران ها و کافی شاپ ها فقط به صورت بیرون بر می توانند فعالیت کنند .
۶_ممنوعیت تردد شبانه از ساعت۲۳ تا ساعت۴ بامداد خواهد بود.

۷_قابل ذکر است که بازگشت عزیزانی که در سفر به سر می برند بعد از مدت قرنطینه جزیره قطعاً مشابه سال ۹۹ خواهد بود و ورود به صورت تدریجی و طی فرایند و مکانیزمی که اعلام خواهد شد انجام می پذیرد .

بنابراین توصیه می‌کنیم در این مدت ‏از سفر رفتن پرهیز کنید و قرنطینه را در منزل به صورت جدی رعایت کنید.

توجه:
هرگونه عدم رعایت مصوبات فوق می‌تواند منجر به افزایش شیوع بیماری و وخامت بیماری در جزیره باشد که قطعاً از طریق کمیته انتظامی ستاد کرونا برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

وی افزود: سرماخوردگی، آب ریزش بینی، گلو درد، سرفه، تب و بی حالی از علائم اولیه ابتلا به ویروس کرونا است و شخص علامت دار با مراجعه به پزشک باید نسبت به رعایت قرنطینه اقدام کند.
رییس مرکز توسعه سلامت کیش تاکید کرد:مردم همچنان پروتکل‌های بهداشتی را به صورت کامل و دقیق رعایت کنند.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.