در یک ماه گذشته ۱۲ نفر از ساکنان کیش قربانی پیامک‌های جعلی كلاهبرداران شدند.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش، سرهنگ محمدرضا رضایی با بیان اینکه در حدود یک ماه گذشته هک تلفن همراه با پیامک جعلی به عنوان شگرد جدید کلاهبردارن از مردم مورد استفاده قرار گرفته است، گفت: با استفاده از این شگرد ۱۲ نفر از ساكنان كيش پس از هک تلفن همراه، قربانی کلاهبرداران قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: در این شگرد کلاهبرداران پیامک‌هایی جعلی با محتوا‌های مختلف از جمله ابلاغ الکترونیک قضایی، پرداخت یارانه و سجام به شهروندان ارسال می‌کنند و با قرار دادن یک یک لینک جعلی در پیامک به دنبال فریب شهروندان هستند.

رییس پلیس فتا افزود: قربانی پس از بازکردن لینک یک اپلیکیشن مخرب به عنوان سامانه روی تلفن همراه آن‌ها نصب شده و از آنجایی که برخی از شهروندان از این سامانه‌ها و نحوه فعالیت آن‌ها آگاهی ندارند در دام این کلاهبرداران اینترنتی قرار می‌گیرند.

وی اضافه کرد: فعالیت کلاهبرداران در این شگرد به گونه‌ای است که از سیم کارت و تلفن همراه شخصی که نرم افزار در داخل آن نصب شده به قربانی دوم پیامک ارسال می‌کنند به گونه‌ای که صاجب تلفن همراه عامل جرم شده و مورد سو استفاده قرار می‌گیرند.

رضایی افزود: شهروندان توجه داشته باشند برای ورود به سامانه‌های مختلف قضایی از جمله ثنا و پرداخت یارانه دولت هیچگونه وجهی نباید پرداخت، و تاکید می‌شود لینک‌های مشکوک را باز نکنند و همچنین به سرشماره‌های پیامک‌های دریافتی توجه کنند که از مراجع رسمی ارسال شده باشد.

رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی کیش به شهروندان توصیه کرد: در فضای مجازی و دنیای دیجیتال هر نوع محتوایی به صورت جعلی قابل طراحی است و مجرمین از هویت‌ها و نرم‌افزار‌های جعلی استفاده می‌کنند، بنابراین قبل از نصب هر نرم‌افزار و یا وارد شدن به هر لینک به اصالت آن توجه کنید.

وی گفت: شهروندان در صورتی که از اصالت نرم افزار‌ها مطمئن نیستند می‌توانند موضوع را با پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir در بخش فوریت‌های پلیسی در میان بگذارند.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.