دو فروند شناور حامل ۱۳۰ میلیارد ریال کالای قاچاق توقیف و ۱۲ متهم این پرونده دستگیر شدند.

به گزارش پایگاه خبری صبح كيش، سرهنگ علي اصغر جمالی گفت: اين دو شناور حامل انواع لوازم خانگی و سیستم‌های سرمایشی به ارزش ۱۳۰ میلیارد ریال بود.

وي افزود: عملیات مبارزه با قاچاق با جدیت انجام می‌شود و فرماندهی انتظامی کیش هیچ گونه اغماضی در این خصوص ندارد.

سرهنگ جمالی گفت: کالای توقیف شده این شناور‌ها فاقد اظهار نامه گمرکی است و براساس قانون ورود کالاهایی که مشابه ایرانی و داخلی داشته باشند ممنوع و اين نوع کالاها قاچاق محسوب می‌شوند.

فرماندهی انتظامی ویژه کیش گفت: کالای کشف شده از مبدا سواحل غیر مجاز به بنادر غیرتخصصی استان‌های همجوار بارگیری شده بود و افراد دستگیر شده نيز به همراه کالای مکشوفه و پرونده انتظامی به مراجع قضایی تحویل داده می‌شوند.

فرمانده انتظامی ویژه کیش گفت: در يك عمليات ديگر ۴۰ هزار لیتر سوخت قاچاق از چهار فروند شناور صیادی فاقد هرگونه ادوات و تجهیزات صیادی در آب‌های خلیج فارس کشف و ۲۸ نفر خدمه این ۴ شناور نيز دستگیر شدند.

سرهنگ جمالي گفت: این مقدار سوخت قاچاق با سهمیه صیادی تهیه و خارج از آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران به شناور‌های تجاری فروخته می‌شد.

وي گفت: متخلفان در پوشش صیاد به منظور سوداگری سهمیه دولتی سوخت را به چند برابر قیمت به شناور‌های تجاری و باری می‌فروشند.

سرهنگ جمالی در خصوص مبارزه با صید غیر مجاز هم گفت: ۹ شناور صیادی حامل هفت تن صید غیر مجاز و چهار هزار متر تور منوفلامنت یا گوشگیر کشف و ۳۰ صیاد غیر مجاز اين شناورها نیز دستگیر شدند.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.