پلیس راهنمایی و رانندگی کیش به دنبال ارایه راهکاری نوین در برای تخلیه هیجانات جوانان ۱۸ سال به بالا در زیر چتر قانون است.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کیش با اشاره به اینکه فرهنگ رانندگی در جزیره کیش همواره یکی از الگوهای توسعه یافتگی رانندگی در کشور مطرح شده است افزود: هم اکنون این پلیس در راستای سیاست های ناجا به دنبال تقویت این مهم است.

سرگرد مهدی توانگر اظهار داشت: تقویت این مهم نیازمند ایجاد زیرساخت های توسعه فرهنگ رانندگی از جمله حوزه نظارتی، آموزش به ساکنان و مسافران و فراهم کردن زمینه تخلیه هیجانات جوانان و علاقه مندان به سرعت است.

وی یادآور شد: راهکار اول با همکاری دستگاه ها اجرایی و شرکت های زیر مجموعه سازمان منطقه آزاد کیش به صورت یک برنامه پایدار در حال اجرا است که نصب دوربین های نظارتی و شناسایی و اقدام به اصلاح نقاط حادثه خیز از جمله این برنامه است.

سرگرد توانگر اضافه کرد: در راستای تحقق راهکار آموزش نیز با تاکیدات فرماندهی انتظامی ویژه جزیره کیش برنامه های آموزشی و فرهنگسازی رانندگی بین آحاد مختلف جامعه نیز در دستور کار بوده و در این ارتباط برنامه های مختلف از جمله ساخت کلیپ های اموزشی هم اکنون در حال انجام است.

وی افزود: اما راهکار سوم که همان فراهم کردن زمینه تخلیه هیجانات جوانان و مسافران علاقه مند به سرعت به عنوان طرحی نو در این پلیس در دستور کار قرار گرفته و به زودی راهکارهای قانونی آن از سوی پلیس در راستای سیاست های پلیس راهنمایی و رانندگی ارایه می شود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کیش یادآور شد: در این راستا به دنبال جذب حمایت های بخش خصوصی جزیره هستیم تا در کنار قرار دادن این فعالیت ها در چتر قانون بتوانیم از آن به عنوان یک فرصت گردشگری نیز استفاده کنیم.

حرکت خودروها برابر با سرعت اعلامی تابلوهای نصب شده، اجبار استفاده از کمربند ایمنی برای تمام سرنشین‌ها، استفاده از چراغ راهنما قبل از رسیدن به میدان، است کامل خودرو در زمان عبور عابر پیاده، رانندگی بین خطوط، استفاده از راهنما برای تغییر حرکت از یک خط به خط دیگر از جمله قوانین راهنمایی و رانندگی در کیش است.

رعایت تمام قوانین راهنمایی و رانندگی در جزیره کیش اجباری بوده و در صورت بروز تخلف، جرایم به صورت مکانیزه با استفاده از دوربین های سطح معابر ثبت می‌شود./ایرنا

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.