ماموران این فرماندهی امسال در عملیات های مختلف موفق به کشف یک هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال جرایم کلاهبرداری شدند.

به گزارش پایگاه خبری صبح، سرهنگ علی اصغر جمالی روز سه شنبه در نشست خبری اظهار داشت: امسال در نتیجه تلاش ماموران این فرماندهی و همکاری مردم ، دستگاه قضایی و مسوولان کشف پرونده های جرایم مالی از جمله کلاهبرداری، با خواری و جعل پنج درصد رشد داشته است.

وی افزود: در این پرونده ها ۱۸ نفر از مجرمان مالی دستگیر شدند که میزان ریالی تخلفات آنان یک هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال اعلام شده که انتظار می رود کیشوندان به منظور جلوگیری از کلاهبرداری های مالی با هوشیاری بیشتری فعالیت های اقتصای خود را انجام دهند.

فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش با اشاره به اینکه امنیت خط قرمز ما است و تمام توان خود را برای حفظ آن بکار می گیریم افزود: در این راستا امسال بیش از ۹۳۵ طرح مختلف از جمله تامین امنیت در سواحل، ارتقای امنیت اجتماعی، پاکسازی تفرجگاه ها و پارک های آلوده به مواد مخدر و مناطق جرم خیز اجرا شده که خروجی آن امنیت پویا در جزیره است.

وی یادآور شد: در نتیجه این طرح ها شاهد کاهش پنج درصدی جرایم سرقت، افزایش ۵۷ درصدی کشف مواد مخدر، انهام ۱۰ باند تهیه و توزیع مواد مخدر، افزایش ۱۰۰ درصدی قاچاق کالا و ۸۶ درصدی جرایم سایبری بودیم.

سرهنگ جمالی یادآور شد: در سال جاری ۵۷ هزار خدمت حضوری و مستقیم به مردم، کیشوندان و مسافران انجام شده که ۱۶ هزار فقره در حوزه پلیس مهاجرت و نظارت اماکن، پنج هزار خدمت در پلیس راهور، ۳۵ هزار خدمت در حوزه کلانتری ها بوده است.

وی افزود: در این مدت بیش از ۳۰ هزار تماس با ۱۱۰ برقرار شده که ۳۵ درصد منجر به ماموریت های پلیسی شده است و همچنین ۶۵ درصد از ۴۵۰ تماس برقرار شده با سامانه ۱۹۷ شامل تقدیر و تشکر از خدمات پلیس، ۳۲ درصد راهنمایی و ارایه پیشنهاد و سه درصد انتقادات بوده است.

فرمانده ویژه انتظامی و پایگاه دریابانی کیش همچنین از ارایه یک میلیون و ۴۰۰ هزار خدمت غیر مستقیم به مسافران در پلیس بندرگاه و فرودگاه و سایر نقاط جزیره خبر داد و گفت: نزاع و درگیری، افسردگی، کم توجهی به فرهنگ ترافیکی، حیوان گردانی و گرایش به مواد مخدر، پرسه زنی در فضای مجازی و خانه های شبانه از جمله آسیب های اجتماعی در این جزیره است.

وی اظهار داشت: نیاز امروز کیش برای حفظ امنیت پایدار راه اندازی پایش تصویری مصوبه شورای تامین در سال ۱۳۹۷، ثبت مشخصات کارگران و کارفرمایان در سامانه کار و اشتغال، نصب دوربین های چهره خوان و دستگاه ایکس ری خودروهای باری است.

 

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.