رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی کیش از کلاهبرداری به بهانه معامله بیت کوین و واریز سود به کیف پول دیجیتال در کیش خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش، سرهنگ محمدرضا رضایی گفت: شخصی با اعلام اینکه پس از عضویت در گروه آموزشی ارز‌های دیجیتال در تلگرام با وعده کسب سود یک بیت کوین خود را از دست داده است.

وی افزود: شاکی مدعی است با وعده شراکت و کسب سود معامله پس از واریز یک بیت کوین به کیف پول دیجیتال شخص ناشناس، این فرد پاسخگوی تماس‌های او نیست.

سرهنگ رضایی گفت: پرونده قضایی در این خصوص تشکیل و در حال رسیدگی است.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی کیش با اشاره به اینکه بازار ارز‌های دیجیتال به یکی از فعالیت‌های جذاب اقتصادی تبدیل شده و کاربران زیادی بر این بازار اقبال نشان می‌دهند افزود: نداشتن سواد و دانش لازم در زمینه معامله ارز‌های دیجیتال و اعتماد به کانال‌ها، گروه‌های آموزشی و افراد ناشناس که در کمین افراد ناآشنا به این حوزه متاسفانه زمینه کلاهبرداری را به وجود می‌آورد.

وی کسب سود‌های هنگفت در فرصت اندک را تبلیغات و فریب کلاهبرداران خواند و گفت: مردم قبل از ورود به عرصه ارز‌های دیجیتال سواد و دانش لازم را کسب کنند و به افراد ناشناس نیز اعتماد نکنند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی کیش گفت: ساکنان کیش می‌توانند از طریق شماره ۲۱۸۳۶۶۷۴ به صورت تلفنی و نیز مراجعه به سایت پلیس فتا به نشانی cyberpolice.ir از خدمات مشاوره و راهنمایی کارشناسان پلیس استفاده کنند.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.