محمد باقر قالیباف گفت: همین‌طور که در دوران دفاع مقدس هیچ‌گاه به تجهیزات و امکانان غره نشدیم، می‌گوییم اساس و پایه امنیت و اقتدار ما موشک‌ها، ناوها، تانک‌ها و تجهیزات و امکانات نبوده بلکه اساس امنیت کشور، مردم هستند.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش، محمدباقر قالیباف روز پنجشنبه در آیین ملی رژه نخستین روز هفته دفاع مقدس در بندرعباس و آب‌های نیلگون خلیج همیشه فارس و در مقابل تنگه هرمز اظهار داشت: هفته دفاع مقدس را به همه افراد مستقر در میدان و رزمندگان، آزادگان، ایثارگران و ملت عزیز و قهرمان ایران اسلامی تبریک و تهنیت می‌گوییم.

وی افزود: همچنین به روح شهدا و امام شهدا درود می‌فرستیم، امام راحل‌مام، این بزرگمرد الهی که جز برای خدا کلامی نگفت و جز در راه خداوند گامی برنداشت.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این روحیه مقاومت و اخلاص و تکیه بر سنت‌های الهی و خودباوری امام بود که توانست در این مقطع از زمان، هم باعث تجدید حیات اسلام و هم عزت مسلمانات شود.

وی تصریح کرد: همه امروز عزت و آزادی و افتخار کشور و سربلندی خود را مدیون شهدا و امام شهدا هستیم، یاد همه شهدای گرانقدر را گرامی می‌داریم.

وی اظهار داشت: خرسندیم که در این ایام‌الله دفاع مقدس توفیق داریم در سواحل نیلگون خلیج همیشه فارس در جمع نیروهای مسلح مستقر در جنوب که امروز در این سواحل افتخار و اقتدار آفریدند و امنیت نظام جمهوری اسلامی را بیش از هر زمان دیگر برقرار کرده‌اند حضور دارم.

قالیباف ادامه داد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، مظهر صلح و ثبات منطقه و پیام‌آور اقتدار ملی نظام مقدس هستند و به این، افتخار می‌کنیم.

وی بیان داشت: امروز ما مسوولان و ملت می‌دانیم که بدون شک بخش بزرگی از پیشرفت کشور را مدیون رشادت‌ها و مجاهدت های نیروهای مسلح هستیم چراکه امنیت را در کشور برقرار کرده‌اند.

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر امنیت مستقر نباشد، هیچ پیشرفتی امکان‌پذیر نخواهد شد، امروز در جنوب غرب آسیا، حوزه قفقاز و آسیای میانه، سواحل مدیترانه و بخشی از آفریقا شاهد نا امنی و جنگ هستیم.

وی تصریح کرد: اگر سایه امنیت بر کشور افتاده و کشورمان امن و پرقدرت است، در سایه مجاهدت و اقتدار و قدرت نیروهای مسلح است که به اوج بازدارندگی رسیده اند و می‌توانند از کیان میهن عزیزمان و از آب‌های ایران اسلامی دفاع کنند.

قالیباف ادامه داد: دفاع مقدس برای همه ما و انقلاب اسلامی، مقطعی بسیار مهم و اثرگذار و الگوی همه ما است، اگر نگاهی مختصر به مقطعی که انقلاب به پیروزی رسید بیندازیم می‌بینیم که دشمنان داخلی و خارجی چه تعابیری قبل از شروع جنگ تحمیلی داشتند و می‌گفتند ما نیاز به نیروهای مسلح و ارتش نداریم و تشکیل سپاه نیز ضرورت ندارد و حتی نیازمند تجهیزات نظامی و دفاعی نیستیم و تجهیزاتی که درحال خرید آن ها بودیم ضرورت ندارد.

وی اظهار داشت: چند ماه بعد از آن وقایع و اظهار نظرها، درگیر جنگ و تجاوزی تمام عیار با حمایت بلوک های شرق و غرب شدیم.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: آنان نقشه داشتند که انقلاب اسلامی را در نطفه، خفه کنند و در مقابل، ملتی که بیدار شده بود و در برابر استعمار و استکبار ایستاده بود را با جنگ نابهنگام از پای درآورند.

وی ابراز کرد: دوران دفاع مقدس به تمام معنا برای همه ما مقدس است، البته همه می دانیم که جنگ همراه با خسارت و خشونت است اما درکنار آن فهمیدیم دفاع مقدس برای ما، تولید فرهنگ بزرگ و عظیمی به همراه داشت.

قالیباف اضافه کرد: تولید فرهنگ عظیم بسیج که پرورش یافته و تولید دفاع مقدس است، دفاع مقدس برای ما از تعالیم ارزشمند، تجارب بسیار بزرگ، پیشرفت های بسیار خیره کننده و خلاقیت و نوآوری، مدیریت و درایت و شجاعت و قدرت فرماندهی و سازماندهی در برابر همه قدرت های شرق و غرب را به همراه داشت.

وی تصریح کرد: دفاع مقدس، دانشگاه و نعمت بزرگی برای انقلاب اسلامی و امیدبخش به انقلاب اسلامی در درون کشور و امت اسلامی بود، انقلاب اسلامی مایه افتخار همه آزادگان شد.

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: موفقیت و اقتدار امروز نیروهای مسلح در زمین، هوا و دریا مبنی بر این است که نیروهای مسلح ما تکیه بر دوران دفاع مقدس و فرهنگ و روش‌ها و تعالیم آن دوران است که الگوی به تمام معنای ایرانی و اسلامی به شمار می‌رود.

وی عنوان کرد: امروز چه در میدان جنگ‌ها و نبردها و چه در حوزه صنعت و مدیریت اگر می‌بینیم نیروهای مسلح، تجهیزات و فناوری در ردیف 10 کشور نخست دنیا هستیم و دشمن را در عرصه نضامی منفعل کرده‌ایم، نقش نیروهای مسلح‌مان آنچنان است که دشمن می‌داند به هیچ عنوان توهم حمله به ایران اسلامی را ندارد.

قالیباف گفت: همه ما هستیم که در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و اقتصادی، به فرهنگ دوران دفاع مقدس تاسی کنیم.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: فرهنگ دفاع مقدس بر دو اصل مردم داری و پایه محور بودن و نقش مردم و دوم تکیه بر سنت‌های الهی که در گذشت زمان هرگز تحریف و تبدیل نمی‌شود، اگر چنین باوری باشد در عرصه‌های اقتصادی نیز موفق می‌شویم.

وی بیان کرد: دشمن می‌داند اگر ما را تهدید کند، تهدید می‌شود و اگر اقدام کند اقدام می‌کنیم و پاسخ‌ می‌دهیم.

قالبیاف ادامه داد: امروز حرف ما در برقراری امنیت در جنوب غرب آسیا و در دریای نیلگون خیلج فارس این است که همه بی ثبانی و ناامنی زمانی از بین می‌رود که کشورهای فرامنطقه‌ای منطقه را ترک کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: کشورهای منطقه، مسلمان و برادر در کنار هم و اگر مشکل‌هایی اگر هست با گفت‌وگو حل و فصل کنیم و با همدلی و همراهی برای همه کشورهای منطقه امنیت را برقرار کنیم.

وی تاکید کرد: کشورهای فرامنطقه‌ای برای منافع خود باعث بی‌ثباتی شده‌اند و دفاع از رژیم منحوس و نامشروع صهیونیستی منطقه را به ناامنی کشیده‌اند، برای منابع و منافع منطقه و چپاول امکانات منطقه را ناامن کرده‌اند و اجازه نمی‌دهند دولت‌ها و ملت‌ها مسیر خود را پیش ببرند.

قالیباف ابراز امیدواری کرد در سایه امنیتی که برقرار است و با نیروهای جوان، مومن و انقلابی کشور عرصه‌های پیشرفت و مسائل اقتصادی را پیش ببریم.

رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نظام ما نظامی مردمی و برخواسته از فرهنگ قرآن و مکتب اهل بیت(ع) است، هرجا باشیم خدمتگزار مردم هستیم، افتخار ما این است که در کنار مردم و با مردم هستیم.

وی در بخش‌های پایانی سخنان خود ابراز داشت: اگر در دوران دفاع مقدس پیشرفتی حاصل شده است بعد توکل به خداوند متعال، این پیشرفت‌ها مرهون همراهی بوده است و امروز هم برای تدوام در امنیت و پیشرفت اقتصادی کشور نیازمند این هستیم که با تکیه بر مردم همراه و خدمت‌گذار مردم باشیم و مسیر را ادامه دهیم.

قالیباف با بیان اینکه ناامیدی از یک فرهنگ شیطانی است، گفت: همیشه به آینده امیدواریم و با تلاش و مجاهدت برای خدمت بیشتر در جنگ نابرابر اقتصادی، و شناختی که دشمن امروز بر ملت ایران تحمیا کرده و همه توان خود را به میدان آورده است مطمئن هستیم با تکیه بر قدرت لایزال الهی و ملت ایران به پیروزی خواهیم رسید.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.